Meg og mini med ny spire :) Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 -hvor mye kostet selve huset, hvor stort, med kjeller/utleieleil, og slike ting.... -hvor lang tid tok det fra heøe prosessen startet til ferdig hus, evt hva tok tid? -har noen brukt slikt "ferdighus" som de gjør neste ferdig på fabrikken og setter opp på noen uker? kan man bygge sokkel/kjeller med utleiemulighet på disse husene, hvordan fungerer det?
Ranveig R Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 * Huset vårt kjem på litt under 2 mill (då ferdig med malte vegger, laminat på alle golv, fliser på bad osv - men utan møbler). Huset er i underkant av 300 kvadrat, men då med utleige på ca 60 og kontor/fotostudio på ca 40 kvadrat. * vi kjøpte tomten sommaren 2004, reknar med innflytting i løpet av eit par mnd. Det tok oss eit år med papirarbeid (kommunen oppførte seg som ein dritt i heile prosessen) etter husteikningane var klare, før vi fekk klarsignal til å begynne å bygge. Begynte på grunnmuren i april i fjor, og det har vore mykje venting undervegs. Alt hadde nok gått fortare om vi hadde betalt eit firma for å bygge huset for oss, men vi er byggherrar sjølv, og har samla saman handverkarane sjølv, og må dermed og mase på dei sjølv for å få tømrarane til å komme og gjere det dei skal når dei skal + koordinere med dei andre handverkarane. * Har altså ikkje erfaring med "ferdighus" ) Hadde eg visst at det skulle ta så lang tid å få på plass huset hadde eg måtte sette meg ned og tenke masse... Hadde ikkje lyst på "kataloghus", og veit ikkje om eg hadde vore villig til å fire på krava om f.eks. utleige/studio. Kanskje like greitt at eg ikkje visste at det kom til å ta så lang tid. Reknar med å bli veldig fornøgd når vi først kjem oss i hus.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2007 det høres ut som du blir fornøyd da ja.. det var jo ikke avskrekkendes med 2 mill for så stort hus, med utleierleilighet i tillegg.. hmm men ting tar tid ja.. vi må visst bare få fart på oss å sette i gang hvis vi blir enige med oss selv om vi virkelig vil, og selvfølgelig om vi får lån da... en vesentlig ting.. sukk...
1kar&1møy&meg™ Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 huset kom på ca 2,7 mill da har vi utleieleilighet og har kun tapetsert og lagt gulv selv, tomta er med i prisen og vi bandt oss til å bygge et Kataloghus fra byggefirma sin katalog. Huset tok ca 1,5 år å bygge- ble forsinket grunnet ferie og ja annet er alltid noe som forsinker!! Fikk ikke trappa til rett tid, ytterdør/innerdører var forsinket fra leverandør etc etc har ikke erfaring med ferdighus. Er veldig masse useriøst ute og går i byggebransjen så velg store firma med godt renome og spør rundt etter andre erfaringer med firmaet. Og vær klar over at en pris på et hus som du får oppgitt ikke stemmer med virkeligheten. Pipa er ikke med i prisen den kommer utenom samt at alle deler i prisforslaget er gjort på billigst mulig grunnlag (billigste taksten, billigste baderomsinnredning mm)
krabbetrollet Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Betalte 1,5 mill (for 4 år siden). Huset er på 200 kvm, derav 65 kvm utleieleilighet. Endel egeninnsats, som grunnmur, tapetsering, maling, gulvlegging, fliselegging, montering av kjøkken og bad etc Brukte ca 10 mnd fra gravingen begynte til vi flyttet inn.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2007 hmm, mye å tenke på ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå