Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt vann i kroppen hele sv.skapet. Ødem på 1! Nå er det 4 uker til termin og ser jammen ut som det har blitt verre...tærne mine har fått hals:-P fått det over natta tydeligvis!! Kjempevondt i knær, og føtter...flere som har det sånn? Og hvordan ser man egentlig om man har vann i kroppen, bortsett fra at man blir "større"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan trykke på huden å se om det setter merke igjen...jeg ser heller ikke ut fælt..

Skrevet

Klærne pleier jo å sette tydelige merker når man har mye vann i kroppen.

Er nokså vannholdig selv også for tiden:)

Skrevet

Jeg har hvite flekker i huden, spesielt inni hendene, regner med det er pga vannet. Ellers ser du det hvis du trykker på huden og lager et søkk, så tar det lang tid før søkket forsvinner. Fx soverynker om morgenen...

Men hvis du plutselig har fått mye vann i kroppen kan det være lurt å sjekke det, kan være tegn på sv.f.

Skrevet

Ja, tenkte på det...vært bekymret for sv.forgitfting tidligere i svangerskapet også, men har ikke hatt det...har vondt i føttene, og det prikker veldig i de på en måte...akkurat som de har sovnet litt?.. Har jo hatt vann i kroppen hele sv.skapet da...men føttene var veeeeldig ille idag! Holdt på å le meg ihjel:-P

Skrevet

Ikke noe gøy det :P må le litt selv. Føttene kan jo faktisk bli vonde å stå på.

Og når jeg har vært ute på gå tur er ofte fingrene så stinne at det er vanskelig å knytte hendene :)

Godt at fødselen snart kommer, enda noen sier at man han få enda mer vann i kroppen i noen dager etter fødselen er ferdig..... uff åssen skal jeg klare å trø på beina da ? kan liksom ikke se meg selv trille rundt som ei vanntønne i rullestol heller da :D

Skrevet

Uff, vil ikke ha sånn...lei nok fra før av! Kommet veldig plutselig iløpet av natten dette da... har hvite prikker i henda og sånn. Har ikke kontroll før om 1 og en halv uke. Burde jeg ringe imorgen og sjekke, eller er dette såpass normalt at det ikke er så farlig?? Er så mye rart altså...puh

Skrevet

Hvis ikke du føler noe annet ubehag(tung/stressa kropp, hodepine) er det sikkert ikke farlig.

Det de er redd for er jo høyt blodtrykk. Men dersom du føler at det er noen ting som plager deg videre og gjør deg engstelig så må du ikke være redd for å få en ekstra kontroll.

De er jo her for oss :)

Skrevet

Har hatt masse mensmurringer i det siste, og en del hodepine. Har jo også trodd jeg har hatt sv.forgiftning før, men det har jeg ikke...sikkert ingenting å bekymre seg for, men kanskje greit å spørre om en ekstra kontroll hvis det er like ille imorgen??Hater å være hysterisk, men er vel kanskje greit å sjekke i og med at sv.forgitfning kan komme veldig smygende...noen flere formeninger her?? Takk for svar,nusse:-D

Skrevet

ja hvorfor ikke... bedre det enn å gå å stresse for det. ikke sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...