McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Jeg jobber i kommunen. Vi har ikke betalt lunsj, men det forventes likevel at vi er tilstede på jobben og svarer på telefoner i lunsjen. Det de sier på det er at vi kan dele oss slik at noen kan ta lunsjen et annet sted, mens de andre tar telefonen og bytte på. Men vi er 5 stk som jobber på det kontoret og da blir det til at vi vil spise lunsj sammen. Hender jo at folk er ute på møter, syke osv.. Noen som vet hva jeg kan foreta meg for å få betalt lunsj, evt at vi ikke svarer på telefoner i lunsjen??
Nit@™ Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Har dere tilgang til eget spiserom skal dere ikke ha betalt. Har dere ikke tilgang til spiserom skal dere ha betalt. Om dere ikke kan gå i fra, men må spise ved arbeisplassen skal dere egentlig ha betalt, men muligens får dere bare beskjed om å lage en ordning der dere kan bytte på og ta matpause.
3b@rnsmor-30* Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 har du ikke betalt lunsj har du krav på å forlate arbeidsplassen i lunsjen din. så da ville jeg fått med meg folk, og begynt å gjøre det jeg =) de kan ikke pålegge deg å ta telefonen om du ikke får betalt i lunsjen. jeg jobber i kommunen her, og her har alle komunalt ansatte betalt lunsjpasue. men vi må da være tilgjengelige..
3b@rnsmor-30* Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 vi har eget spiserom, men må være tilgjengelige. får betalt i pausa.
prekæs Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Har ikke de fleste kommuner betalt i lunsjen, da? lønnes du for 7 og en halv time om dagen, og arbeidstiden din f.eks. er fra 8 ti 1530 har du betalt lunsj. Jeg har betalt matpause der jeg jobber, fordi jeg ikke kan forlate arbeidsplassen.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2007 Vi jobber fra kl 8 til 15.40, har ikke betalt. Har eget pauserom, men må være tilgjengelig. Har jo et servicetorg som kunne tatt telefonen og tatt i mot beskjed. De som jobber der har vært der så lenge så de er vant til det. Får se når jeg begynner å jobbe igjen.. (som nærmer seg med stormskritt, akkurat en måned i dag!!)
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 Jobber også i kommunen. Har betalt spisepause, må derfor være tilgjengelig. Men det er ytterst sjelden at vi blir forstyrret i pausen. Jobber 7,5 t og da er pausen innkludert.
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Normal arbeidsuke er jo 37.5 time. Dvs 7.5 timer hver dag. Når man ikke har betalt lunsj er man somregel på jobb i 40 timer i uka(8 timer pr dag). De som har betalt lunsj er på jobb i 7.5 hver dag. Dere er på jobb i 7 timer og 40 min. Så hvis dere har fulle stillinger, så har dere jo delvis betalt i lunsjen.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. juli 2007 Syns fra 8 til 15.40 er litt merkelig tid og, men ble sånn etter at vi kutta ut sommertid og vintertid. Men alt dette må vel gjøres om når vi skal inn i nav for da blir det vel likt som trygd og aetat..
*dum&deiLig*™ Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Hvis du blir pålagt å ikke forlate arbeidsplassen i pausen din, skal du ha betalt. Hvis du kan gå fra, skal du ikke ha betalt.
Gjest ->>- Skrevet 29. juli 2007 #12 Skrevet 29. juli 2007 Dersom du ikke kan forlate kontoret for å ta lunsj, skal du ha lønn. Men det høres jo ut som du fint kan forlate kontoret, bare ikke sammen med alle dine kolleger. Det er ikke arbeidsgivers problem at dere vil spise lunsj sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå