Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fått rutiner på babyene deres enda?

Når spiser og sover de?

Hvor lenge sover de på hver lur?

Når legger de seg for kvelden?

Hvor mye spiser de om natten?

Altså: Hva er dagsrytmen deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jenta vår er snart 4 mnd nå og de rutinene vi har er at hun sover dupp 1-2 timer etter at vi har stått opp om morgenen og så sover hun en dupp igjen en gang på ettermiddagen. når hun våkner fra sin første dupp (+ - kl.12) får hun middag og så får hun grøt rundt kl.20. etter det er det kveldsstell og pupp!:)

Skrevet

Jenten min ble født 18.mai, så er ca 2 1/2 mnd nå. Vi har egentlig ikke jobbet noe for å få inn rutiner, har bare gått seg til av seg selv. En vanlig dag hos oss er som følger;

-Står opp en gang mellom 9 og 10, tuller og koser oss på badet litt, bytter klær etc. så spiser jeg frokost mens hun koser seg med "lekene" sine.. Etter det går vi tur.

-Sover fra vi går til ca kl 13.

-Spiser litt så sover hun igjen, enten ute i vogna eller inne på gulvet mens jeg lager middag etc..

-Våken når sambo kommer hjem mellom 14-16. Så ligger hun mellom oss i sofaen og "prater"

-halv 8 begynner kveldstellet, da blir hun badet annenhver dag, får på pysj etc. Så er hun i seng mellom 8 og halv 9 :)

-våkner for mat igjen ca kl 6.

-sover til 9, halv 10.

Dagene varierer gjerne litt om vi går på besøk etc. Men, hun blir som regel alltid lagt i seng mellom 8 og halv 9. Venter vi lengre blir hun overtrøtt...

Skrevet

Glemte å si at hun sovner for natta en gang mellom kl.21-23 og da sover hun som regel til kl.07 ca.. noen få unntak hvor hun våkner en gang rundt 03 å vil ha pupp. hun sovner også ved puppen om kveldene, noe vi prøver å gjøre noe med nå.

Skrevet

Guttebabyen min på 14 uker har et visst "mønster":

-Legger seg til å sove for natta mellom kl 20.00 og 20.30.

-Våkner somregel for pupp to ganger i løpet av natta.

-Han pleier å våkne i 6 tida om morgenen, når sambo står opp, men da tar jeg han oppi sengen til meg, så slumrer vi, med god hjelp av puppen, frem til kl 9 sånn ca.:)

-Han holder seg våken i ca.2 timer i slengen på dagtid

-Lurene på dagtid varer ca 30 minutter hver, men han har som regel en litt lang lur på 1-2 timer midt på dagen.

-Han får pupp før hver lur.

Skrevet

Ett vanlig døgn her i huset er;

- Står opp mellom kl 09 og 12, får mat da

- Sover 1 times tid i 14-tiden, får mat når han våkner i 15-tiden

- Sover igjen 1 times tid i 17-tiden, får mat igjen når han våkner i 18-tiden

- Han er da våken til jeg legger han mellom kl 20 og 21, da sover han stort sett til mellom kl 06 og 08 en gang...Da får han mat og så sover han noen timer til, da står vi opp når han våkner igjen

Kjempe fornøyd med rutinen som den er nå og håper den fortsetter :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...