Gå til innhold

Er dette for mye for babyen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte sprinkelseng for en stund siden. Nå har vi fått babykurv til å ha i stuen. I tillegg har vi fått tilbud om å låne en skikkelig fin vugge den første perioden fordi sengen er jo ganske stor til en nyfødt. Hm...det blir 3 soveplasser for den lille, det. Men hva hvis vi setter sprinkelsengen på soverommet til babyen til han er stor nok, og bruker kun vugge og kurv i starten? Men så tenkte jeg; da blir det ny seng på nytt rom når han skal få sitt nye soverom om noen måneder. Han vil få med seg lammeskinnet sitt over i ny seng?

Men blir det for mye for han? Bør jeg si nei til vuggen? Kurven er allerede i hus, svigermor har sydd nytt trekk og er så stolt osv...litt vanskelig å komme seg unna den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mi har ikke reagert noe på bytting av soveplasser hvertfall,har bytta på vugge,seng og reisesengen når vi har vært på tur.Så det går nok helt fint:-)Har bare hatt med skinnet,dyna og samme bamsen med fra seng til seng.Du kan jo gjøre som du sier-ha vuggen og kurven til å begynne med!Koselig med vugge da,syns hvertfall jeg:-)

Skrevet

Her har småen heller ikke reagert på bytte av soveplass. Har stort sett hatt med den samme dyna fra sted til sted. I begynnelsen så sov han i vugge på stua, sprinkleseng på soverommet og innimellom sov han i vogna og på dagtid. I tillegg har han sovet i sprinkleseng som står hos farmoren og farfaren hans når vi har vært der på overnatting.

Snart skal vi bygge ut sprinklesengen hans (har stokke seng) så den blir større. Regner ikke med at det blir noen problemer med det.

Så lenge du flytter med litt av sengetøyet så det lukter kjent og trygt så tror jeg ikke det er noe problem å skifte til ny seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...