Gjest Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Er det mest vanlig at far tar ut sine 6 uker med fedrekvote når mor begynner å jobbe igjen? Altså tar jeg fra den dato jeg begynner å jobbe og setter opp 6 ukers permisjon for min kjære da..?
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Det kan en bestemme selv.. En kan ta det midt i permisjonen om en vil det.. Jeg kommer uansett til å ta ut min ferie når sambo har permisjon, slik at vi kan være sammen mesteparten av tiden. Resten av tiden må jeg jo jobbe selvsagt.
Tussa og Sofie Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 VI kommer til å gjøre det slik, han tar sine 6 uker når jeg er ferdig med mine, da tar jeg min ferie. Alternativt, kan han ta 6 uker midt i og jeg ta 5 av mine ferieuker og en ubetalt uke perm. Eller ha 6 uker ubetalt perm midt i hvis ikke man har en jobb hvor man kan gå tilbake å jobbe de 6 ukene midt i perm.tiden. For de fleste er ikke det så enkelt.
ennaH Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Jeg må bare få skyte inn at jeg håper mannen din tar ut fedrekvoten når du begynner å jobbe igjen, og ikke mens du har ferie. Jeg vet at mange kvinner synes det er kjekt å være hjemme samtidig med at mannen har fedrekvote. Men min påstand er at han da ikke får anledning til å finne ut av sakene selv, han ender mer som hennes barnehjelper. Hensikten med fedrekvoten er jo at mannen skal få prøve seg, bli kjent med barnet og finne sine egne rutiner. Det gjør han ikke dersom mor henger over han og hele tida sitter med de rette svarene på hva som bør gjøres når. (Mannen min og jeg delte permisjonen helt likt sist. Og etter to måneder var det ikke lenger jeg som kjente barnet vårt og dennes behov best. Faren måtte finne ut av alt selv, og det ser jeg i ettertid som en enorm fordel.)
Tussa og Sofie Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Jeg er helt enig ennaH at det er det beste, vi har ikke valgt å gjøre det slik, men jeg ser problemstillingen ved at hønemor går å henger over far. Jeg har tenkt å prøve å holde meg endel borte og kanskje til og med reise bort litt til mamma på hytta, så han kan få litt alenetid. For jeg vet at jeg godt kan være en som litt lett "tar over", må virkelig ta meg sammen da ja. Han skal ha 2 uker på slutten bare hvor han er helt alene.
pandabjørn Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 jeg er så enig med deg ennaH........det beste er at far er hjemme helt alene med den lille når han tar ut permisjon...slik at ikke vi jenter henger over de osv..... med førstemann så ble det ikke slik jeg var hjemme når han hadde perm siden jeg ikke kunne gå tilbake til jobben min igjen.. slik blir det denne gangen også dessverre... skulle nesten ønske jeg skulle ut i jobb etter endt permisjon denne gangen, men dessverre så blir det ikke slik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå