Gå til innhold

Hvor mye leker dere med barna deres????

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke noe tid.............men maaaaaaaaaaaaaaaasse. i morgen har jeg fri. husvaska er ferdig i dag da jeg har jobbet hele uka og helgen. i morgen skal vi i skogen med boller og meis, leke i sandkassa, huske osv. osv..

Skrevet

Glemte å skrive videre på innlegget. Jeg føler jeg leker for mye med min sønn på snart 3 år. Gjennomsnittlig 2-3 timer hver dag om ikke mer også vil jeg si. Uten om lek går det i lesing, synging, maling, tegning, aktiviteter. Lek går mye på rollespill med duplofigurer, kapteinsabeltann båten. leke med parkeringshus MYE mer.... Bare sånn kort fortallt. hmm, jeg er meget sliten om kveldene for det meste av energien går på lek.

Skrevet

Vi leker masse!!!! :)

Lage togbaner inne, leker med lekedyr, er ute på lekeplassen, sykler osv.. Morsomt å leke sammen :)

Skrevet

Litt ulikt, egentlig er jeg der mest bare og hjelper dem når de trenger hjelp. Kommer jo an på om det har vært barnehagedag eller helg også. Ungene er veldig flinke til å aktivisere seg selv og leke med hverandre så de trenger ikke oss så mye, men vi leker da litt med dem. Manen min er den som leker mest fysisk med dem, herjer, spiller fotball, løper, tar dem med på trampolinen osv, mens jeg er den som mest leser bøker med dem, pusler puslespill, perler, forteller eventyr, synger, tegner, bygger lego osv. På en vanlig f.eks søndag bruker jeg vel en 1-3 timer tilsammen på en dag med aktiv lek/samvær med barna, men er jo med dem når vi spiser, de hjelper kanskej til med matlaging, jeg ordner ting utenfor mens de leker i sandkassen slik at vi prater med hverandre underveis osv.

Skrevet

Slik leker jeg faktisk nesten aldri med barna mine, altså rollelek med figurer osv, de gjør det selv og kjører masse med biler osv, men det gjør de alene eller sammen (er 2,5 og 4,5 år).

Skrevet

jeg er jo med han dagen lang, så hvor mye som går med til aktiv lek er vanskelig å si!

når jeg støvsuger så sitter han på, han er med å putter klær i maskina, og tallerkner i oppvaskmaskinen!

Han er flink å leke rundt på gulvet..men må ofte "sette han i gang" med leken!

Vi er en del med andre barn.. da lar jeg han leke alene, så bryter jeg inn om det blir mye symting eller krangling!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...