Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Det er ofte sånne tråder; "Tenn et lys for ditt eller datt." "send meg en varm tanke" "kan noen be for ditt eller datt (selv dere som ikke tror på bønn, be for det)" murlig jeg er kald, men jeg forstår det ikke. om jeg har det dritt for ett eller annet så hjelper det meg fryktlig lite at noen tenner et lys, ber eller sender varme tanker. det som hjelper er og finne en løsing eller vente til det som er vondt går over. litt avhening av hva som er problemet. er det bare jeg som mener dette?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Nei du er ikke alene om det. Men noen lever nok livet sitt litt vel mye gjennom disse sidene. De får tilbakemeldinger på tanker og meninger uten å måtte se folk i øynene.....men nei, jeg tenner ikke lys eller ber for andre her inne.
prekæs Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Klok av skade holder jeg meg unna. Ikke fordi jeg mangler evnen til medfølelse, men muligens mest for å beskytte meg selv. Kan forresten godt sende varme tanker, men skriver de sjelden ned.
Cat.68 Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Hmmm, vel jeg vet at det hjelper med omtanke når man er ledsen. Men det er meg, Hvordan det er for andre kan jeg ikke svare for. Sender gjerne en klem, tenner et lys eller ofrer en tanke til de som trenger det i den kalde verden vi lever i. Det koster meg ikke noe og det "kan" hjelpe en annen. Så jo jeg har full tru på at slikt hjelper.
Cat.68 Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Ja luten, akk så enkelt, men så veldig vanskelig for noen å skjönne.;o))
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Akkurat, det var vel ikke annet å vente enn at du kom med slike kommentarer sug lut, og cat68. Jeg stilte spørsmålet om det var bare meg, jeg vet at folk er forskjellige, men jeg må få ha min mening om at dette er patetisk i mine øyne for det. Lenge leve dib-world, her vil vi bygge og her vil vi bo.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 Tenner dere virkelig et lys når dere sier dere skal/gjør det??? Lurer jeg på... Jeg tror bønn hjelper, men jeg ber ikke for folk som jeg leser om her. Beklager, men det blir for fjernt for meg. Ellers er jeg enig med deg HI
Cat.68 Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Det er virkelig ikke altid jeg tenner et lys for noen, men . Men når jeg sier at jeg skal gjöre det så gjör jeg det.
Cat.68 Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 Altså, du starter en tråd med "er det bare jeg"?? Visste du ikke at det IKKE bare er deg da, hvois det er så åpenbart at folk er forskjellig?? Er vel ingen som sier at du ikke kan ha den meningen her?,. Den eneste som nevner ordet patetisk er deg selv .
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Var det jeg lurte på.. om dere tenner et lys når dere SIER dere skal gjøre det.. Eller om det bare er et uttrykk.
Northernlights Skrevet 29. juli 2007 #12 Skrevet 29. juli 2007 Skjønner du startet denne tråden pga noe jeg la ut. Jeg har null familie her jeg bor,og familien i Norge er på ferie. Jeg har venner her inne,og trenger omtanke,om ikke annet. Omtanke for en gutt som kanskje er uten pappa nå.
Cat.68 Skrevet 29. juli 2007 #13 Skrevet 29. juli 2007 Jeg håper så inderlig at de finner ham hel og fin. Min elskede kjäre venn, jeg föler ihvertfall massevis med deg. Uansett om vi aldrig har möttes irl så er vi blitt gamle gode "pals" fordi ;o))
♥Prinzessin♥ Skrevet 29. juli 2007 #14 Skrevet 29. juli 2007 HI, jeg skjønner hva du tenker, men kanskje du tenker litt for mye her? :-) Det er jo enkelt og greit, dette her. Vi er mennesker som lever sammen i et samfunn, og noen ganger trenger vi å føle at noen tenker på oss. Selv de som legger ut innleggene, skjønner jo at de fleste ikke vil tenne noe lys. Men at noen har leser innleggene og deler sin tanker om det som står der, kan være nok for den respektive hovedinnlegger.
Cat.68 Skrevet 29. juli 2007 #15 Skrevet 29. juli 2007 Det er vel egentlig som med alt annet. Det er tanken som teller. Om noen virkelig tenner det lyset eller lar vär er vel ikke så viktig, heller at noen föler de får medmenneskelig kontakt når man er nede.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #16 Skrevet 29. juli 2007 Hvis du tenker på innlegget til Nothern skjønner jeg ikke greia der. Hun er redd x-en og faren til gutten hennes har tatt sitt eget liv. Det er jo trist om så er, at gutten hennes mister pappan sin
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #17 Skrevet 29. juli 2007 Den ble sendt litt for fort. Det jeg ikke skjønner er om hvis han har gjort det så hjelper det vel ikke å be? For det bringer han ikke til liv igjen uansett hvor mange som ber. Der er mange religiøse litt ute av kurs. For det hjelper vel ikke å be for noen om denne personen allerede er død? Ikke noe vondt om Nothern og jeg forstår godt uroen. Men hjelper bønn om det allerede har skjedd?
Cat.68 Skrevet 29. juli 2007 #18 Skrevet 29. juli 2007 Vel det skader jo ingen heller. Hvis det verste skulle ha skjedd vil det jo uansett vare godt for de anhörige å vite at det ikke var alena i fortbvilelsen og redselen Hvis alt går bra vil det föles godt at noen strakte ut en hånd og stöttet..
Northernlights Skrevet 29. juli 2007 #19 Skrevet 29. juli 2007 Jeg skjønner veldig godt at dere som ikke tror på noen Gud tror det hjelper å be. Når mennesker er langt nede, så hjelper faktisk bønn. Noe jeg vet av lang erfaring, så føler man ofte når andre tenker på en i en vanskelig situasjon, og bønn er en gammelt måte å kommunisere med Gud på. Jeg følte han kanskje var deprimert, og faktisk satt alene et sted, og VURDERTE selvmord. Da hjelper det om Gud pirker i det mennesket, og sier til han eller henne at dette ikke er løsningen på alle problemene. Og at andre mennesker tenker på deg når du har det vondt, og sender gode tanker, det hjelper også. Det er mye mellom himmel og jord, og bønn er for meg en like vanlig ting for meg, som det er for dere som ikke tror, å snakke med fks faren deres på telefonen. Nå er han heldigvis OK =) Hjalp det å be? Hm..vet ikke hva hans tanker har vært i helga, siden han bare dro på racerløp i Canada. Men jeg har hatt en lang samtale med han på telefonen, og fortalt han at jeg er glad han er OK. For jeg var redd han hadde begått selvmord,eller tenkte på det,siden mora hans sa han hadde nevnt det til henne. Alt i alt;jeg forstår dere som ikke forstår bønn. Men en dag finner dere dere i en situasjon som gjør at dere i det minste sier: Gud, OM du finnes, hjelp meg! Det kan jeg nesten garantere. Vi mennesker er ikke alltid sterke.
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 29. juli 2007 #20 Skrevet 29. juli 2007 Ja kristne kan alltid garantere det. Da min mor var døddssyk kom en prest til henne og ba henne ta i mot Gud. Selv om moren min var dødssyk ga hun han en god ørefik og spurte om han "ikke var inneforstått med at hun ei var kristen". Syns det rett og slett er frekt å tillegge folk at de skal ha behov for Gud bare fordi DU har behov for Gud.
Northernlights Skrevet 29. juli 2007 #21 Skrevet 29. juli 2007 Hadde ikke falt meg inn å tvinge deg. Jeg bare forsvarte meg her.
Gjest ->>- Skrevet 29. juli 2007 #22 Skrevet 29. juli 2007 Delvis enig med HI. Jeg forstår ikke fenomenet. Jeg begriper ikke hva noen kan få ut av at noen vilt fremmede skriver "vi brenner et lys for deg!" på en webside. Men det er jo åpenbart noen som får utbytte av dette, og resten av oss kan jo bare unnlate å svare på disse trådene. Det eneste jeg personlig skal ha meg frabedt er at folk insisterer på å be for meg i ulike settinger, men det blir jo en digresjon.
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #23 Skrevet 29. juli 2007 Skal man tenne lys og varme tanker til andre på nett må man klare å holde følge på hva som skjer. Da vil det også si at en del her inne skaper bånd til hverandre. Så for min del må folk få sende varme tanker og tenne lys som de vil. Det som er felles for de aller fleste her inn er jo barn, så når barn dør eller lign dreier det seg om empati å kunne vise medfølelse for nettmennesker man "kjenner "fra før. Kan ikke si det er en dårlig egenskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå