Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Jenta mi er 10 mnd og jeg ammer mye enda. Har ammet på natt frem til nettopp, men klarer nå å få henne til å sovne uten pupp iallefall frem til klokken 05. Jeg har til nå ikke hatt barnevakt, og ikke vært på noe sosialt uten jenta mi. Har heller ikke hatt behovet. Men nå er jeg invitert på en fest på fredag som jeg har veldig lyst å dra på! Mamma kan sitte barnavakt, jentami og mamma kjenner hverandre veeeeldig godt! De møtes mange ganger i uken. Men så er det denne alkoholen. Jeg innrømmer glatt at jeg har lyst å ha med meg ei flaske vin. Tenkte kanskje drikke den fra 07 og slutte å drikke i 23 tiden. Kan jeg da amme ved krise på natten??? Jeg vet det ikke er innenfor de tilmåte anbefalte timene, men hva mener dere helt ærlig? Mamma har vært på foredrag med overleger om dette, og de sier det er svært lite som barnet får i seg etter å ha gått igjennom både mor og barns lever. Jeg vil gjerne ha svar fra dere som virkelig kan dette, det er så mange meninger rundt omkring...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 hei! kan hun ikke drikke flaske da eller kopp når hun er så stor. ville ha venta så lenge jeg hadde kunnet og så heller tatt litt skrik for en natt uten pupp klarer hun seg vel.? skal moren din ha henne hele natta?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Mamma skal være her hos oss, så vi blir jo sammen med henne etter vi er kommet hjem. Hun vil nok ikke ha kopp tror jeg, det er jo puppen hun vil ha nå når hun er så stor, er jo egentlig ikke sulten:) Og det greit for meg til vanlig, men har bare så utrolig lyst på den festen...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Tror du bør være litt forsiktig med å amme etter en hel flaske vin, du vet jo ikke hvordan hun kan komme til å reagere, kanskje hun får vondt i magen/ ikke får sove igjen - og det er jo veldig kult etter en fest. Tre glass vin tror jeg imidlertid skulle gå greit (NB - kan hemme utdrivningen)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 min er straks 10 mnd og han vil bare ha pupp om natta og opptil flere ganger. men jeg var på fest forrige helg og da tok han flaske om natten han har ikke gjordt det før. jeg viste jo ikke hvordan det ville gå men han er såpass stor at det ikke er krise ,er han tørst drikker han vann eller mme og sovner tilslutt. det blir også litt annerledes når din mor prøver å gi han og du ikke er der. da aksepterer han gjerne flasken lettere.
meg & to små vampyrer Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 De sier jo at 2-3 timer trenger kroppen på å forbrenne alkoholen i en alkoholenhet (1 glass vin = 1 enhet). Så da kan du regne på det:) Jeg merka at jeg likte å vente litt ekstra lenge med å amme etter at jeg drakk første gang etter fødsel, men det var fordi det føltes så rart:)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Men er 2-3 timer fra drikkestart eller drikkeslutt?
Murmeline Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 Hva med å prøve med flaske i natt for å se hvordan hun reagerer på det? (Hun er jo gammel nok til å avvennes nå, men det er jo en annen sak...) Og hvis det er rødvin forresten; garvesyren i rødvin er ikke nødvendigvis det tryggeste. Den gir visst mer magevondt enn feks øl. Det er sikkert lurt å begrense inntaket til ca 4 enheter hvis du "vet" du må amme.
meg & to små vampyrer Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Du kan jo også kjøpe en slik vinflaske med 0,37 eller 0,5 l istedetfor en hel. Om du ikke har drukket alkohol på 19-20 måneder er det jo ikke så mye som skal til som regel:) Man kan få litt "sjokk" over hvor lite man tåler etter slikt. Og så er man kanskje litt mer sliten enn da man var barnløs og har sovet litt mindre og da tåler man jo mindre alkohol også. Om du drikker bare 2-3 glass går det nok greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå