Gå til innhold

amming og bodylotion?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å bruke bodylotion på brystene mens man ammer? Altså for ikke å bli så tørr og sprukken? Vil babyen kjenne ekkels smak og kanskje ikke de naturlige luktene og smakene da? Kan det resultere i at de ikke vil ha? Noen som har erfaring/vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vært uhyre forsiktig med å bruke bodylotion på puppene mens jeg amma. En ting er parfymelukta, små babyer er vare for sterke lukter. Noe annet og minst like viktig er at kroppspleieprodukter til voksne ofte inneholder hormonhermende konserveringsmidler, altså stoffer det er bevist at kan få fisk til å bytte kjønn. Slike kjemikalier bør vi holde babyene våre langt unna!

Les mer om hormonhermere på Grønn hverdags nettsider www.gronnhverdag.no og sammenlign lista over suspekte kjemikalier med innholdsdeklarasjonen på bodylotionen din.

Skrevet

Jeg ble sår ved amming på sykehuset og da fikk jeg utlevert spenol av dem der, så jeg fortsatte å bruke det når jeg ammet siden det ble anbefalt derfra :-)

Skrevet

er kjemikaliene farlige for babyen inni magen også da eller???

Skrevet

Bruk Purelan (ullfett fra apoteket) på brystvortene og Aloe Vera-gele på brystet hvis du trenger noe.

Jeg tenkte mye over dette da jeg ammet sist. Tenkte jo på at all dritten som er i kremer og sånn faktisk gikk gjennom meg og ble med melka ut i min lille, søte baby. Mulig jeg var/er overhysterisk, men jeg er fremdeles forsiktig med hva jeg smører på min 2-åring. Mye vi ikke vet. Som hun over vil jeg anbefale gronnhverdag.no

Skrevet

Bør unngå for mye lotion på brystet. Smør med egen brystmelken som tar bakterier og som lukter tiltrekkende for babyen. Må du smøre noe pga sårhet på brystvortene er simplex øyesalve god. Den er helt fysiologisk og trenger ikke vaskes av før amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...