Gå til innhold

Dere som har hatt epidural....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man fremdeles ri-smerter etter den er satt? Hva med smerter under pressveene? Vurderer å ta epidural, men har litt aversjon mot det etter en lumbalpunksjon og jeg liker ikke at dem stikker i ryggen.

Sist hadde jeg bare lystgass og petidin, men denne gangen skal jeg ha mest mulig drugs altså for faen det var vondt! :-(

Har sett fødevideoer på nett der de omtrent smiler fra øre til øre og kunne lest avisen, mens det hele holder på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk epidural sist, og hadde ikke smerter under riene eller pressriene etter at epiduralen var satt. Jeg anbefaler epidural til alle!

Skrevet

OI næmmen det vil jeg også ha! Må man si fra ti jm på kontroll at man vil ha det så det blir lagt inn i en journal eller sier man bare fra på sykehuset? Tenker på at anestesilegen kan jo ha det travelt og ikke ha tid til meg...

Skrevet

Jeg kjente ikke en rie etter at den var satt, men de mått skru den av da press veene forsvant så de kjente jeg så absolut, men når den er der er den fantastisk!!!

Skrevet

åpningsriene smertefri, men ble mindre effektive. Epidural og riefremkallende; fortsatt smertefritt, men plutselig kom pressriene og epiduralens virkning var hos meg borte vekk (fikk t.o.m. påfyll....) Nå har jeg lust til å prøve epidural sammen med det andre smertestillende middelet, husker ikke navn, men det skal visst ta smertene ved selve utdrivingen bedre enn epidural.....Hvorfor ligge der og ha mer vondt enn man må sier nå jeg. Er livredd for ikke å kunne få smertestillende denne gang, tror jeg kommer til å dø da ja gitt :o)

Skrevet

er så enig så enig :-) De som sier at man skal føde sitt barn med smarte vel de skal bare gjøre det, men jeg vil gjøre det uten.... det er jo MYE bedre. Hadde jeg kunnet lest VG når jeg hadde født, hadde jeg så klart gjort det hehe

Skrevet

De to forrige barna fødte jeg uten noen ting, uten at det er ment som skryt - men må innrømme at jeg tenkte på hvor vondt det var da vi planla å bli gravide. Denne gangen er det to, så da er det visst rutine med epidural, og det høres utrolig forlokkende ut å føde uten all smerten!! Så om jeg får, kommer jeg til å si ja, takk :-)

Skrevet

Hadde ikke rie-smerter, hadde ikke vondt i det hele tatt under riene. Spiste, snakka i telefon og sov litt jeg :o)

MEN pressriene kjente jeg! JM sa at man kjenner ikke riene like godt under pressriene som når man ikke har epidural, men man kjenner godt pressetrangen og det er vondt.

Skrevet

det meste var smertefritt etter at den var satt :):)

det var NICE ;D

Skrevet

Jeg har hatt epidural under begge fødslene og kommer nok til å ha det denne gangen også:-) har hatt veldig flinke anestesileger som har satt den helt perfekt... Forrige fødsel kjente jeg riene men ikke som smerter bare som sammentrekninger/kynnere, og da pressriene satte igang så kjente jeg at jeg måtte presse. Men, akkurat da hun skulle ut kjente jeg sviing og press i underlivet, fikk vite at epiduralen ikke hjalp på disse smertene. Jeg har bare positive erfaringer med epidural og anbefaler det til alle som viil ha smertelindring:-)

Skrevet

Vel jeg tror nok at valget har flt på epidural og eventuelt lystgass før den settes, for jeg har tenkt å føde med minst mulig smerter. Liker ikke de ondtene som kommer når du føder. Sitter her å rysjer for jeg 'føder' mange ganger om året grunnet at magen slår seg vrang, og hver gang det skjer holder jeg på å besvime og husker at jeg ALDRI skal ha flere barn.... jaja så sitter jeg her da hehe

Skrevet

Jeg fødte 1 gang uten noe form for smertestillende å det var bare helt for jævlig vondt,så denne gang vil nok jeg også ha epidural,orker ikke slike smerter en gang til. I tilegg sprakk hovedblod åren min i underlivet å jeg mista 3 liter blod,å ble i hu og hast operert å fikk blodoverføring,så min fødsel satte en skrekk i meg,huff det var ikke noe kos nei,så denne gangen vil jeg ha minst mulig smerter.

ELLERS ØNSKER JEG DERE ALLE LYKKE TIL VIDERE I SVANGERSKAPET OG MED FØDSELEN.

jeg har termin 6 oktober så er jo en stund til enda,men føler tiden går fort.

Skrevet

Hadde epidural når jenta vår ble født, fikk det etter flere timer med rier -det var himmelsk! Nesten all smerte ble bare borte ;o) Kjente det godt når hun skulle presses ut, men riesmertene forsvant med epidural. Ville ha det når gutten vår kom også, men pga vaktskifte og at det med han bare tok en 8 timer med rier, så "rakk" de ikke sette epidural. Må jo vente på at en lege har tid til å sette epiduralen.. Skal si fra denne gangen også jeg, med en gang jeg setter bena innenfor sykehusdøra, om at jeg ønsker epidural -så får jeg bare se om det blir til at jeg får det ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...