Gå til innhold

dere som har hatt sv.skapsforgiftning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

var med en vikarlege på fredag som va litt usikker på prøvene mine...hadde 1 i protein,to i ødemer og så målte han blodtrykket mitt 3 ganger før han fikk ett normalt blodtrykk...så skal på ta nye prøver på tirsdag...

men nå har jeg vært kvalm innimellom siden i gårkveld og nå nettopp kom det fullt av små lysende stjerner i synet mitt,varte ikke lenge da,kanskje 10 sek,var heller ikke svimmel...

dere som har hatt svangerskapsforgiftning,hvordan symptomer hadde dere?å kan jeg vente til tirsdag med å ta nye prøver tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du

Jeg hadde utvikling til svangerskapsforgiftning når jeg var gravid med førstemann. Da fikk jeg +3 proteiner i urinen, høyt blodtrykk og +1 i ødemer. Det er bra du skal ta nye prøver i morgen. Du bør nok passe på litt. Er du langt på vei?

Mine symptomer begynte når jeg var i uke 38. Ble igangsatt når jeg var i uke 40 og fødte 4 dager over tiden.

Skrevet

hadde SV med nr 1. Ble lagt inn med et kjempehøyt blodtrykk, + 3 i proteiner og + 3 i ødemer. Modning satt igang med engang jeg ble innlagt... men hun kom først etter 5 forsøk...... hadde ikke noe hodepine el kvalme. Denne gangen ( nr 3) har jeg også høyt blodtrykk, men proteinen holder seg . Fikk med sånne tisse pinner hos jordmor, så kunne jeg sjekke selv. Proteinen var vistnok den mest alvorlige symptonen på SV. Men dra til legen el JM og sjekk.

Lykke til... håper du er frisk som en fisk!

Skrevet

tok nye prøver i dag,de viste det samme,så da blir det nye prøver igjen på fredag...er 36+1 i dag...greit å bli fulgt opp litt ekstra..

takk for svar!!:)

Skrevet

lykke til!! Er selv 36 +2 idag.... og er også inne ekstra for målinger! men satser på å holde meg tipp topp frem til fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...