*Roxy* Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Vi var i bilulykke for en uke siden nå, og kom fra det uten skader i det hele tatt (Kjørte av veien i 80 km/t og rullet rundt på taket) Er i uke 35, og uten gravidbelte tror jeg utfallet kunne blitt et helt annet. For selv om jeg ikke ble skadet, kunne trykket fra selen mot magen ført til bla. at morkaken løsnet, indre blødninger og for tidlig fødsel. Det har alle leger og jordmødre jeg har snakket med etterpå sagt. Så det er IKKE bortkastede penger!! Ulykken var ikke vår skyld, og det er utrolig fort gjort..
Tussa og Sofie Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Oj, først og fremst, godt det gikk bra med dere!! Hørtes ikke bra ut det der. Og jeg er helt enig med deg, jeg kan ikke forstå at gravidbelte ikke skulle ha noe for seg. Det kjenner man jo bare når man sitter i bil med vanlig belte at det ligger rett over der jeg kjenner bebin sparke og røre seg. Kan ikke skjønne at det ikke skulle ha noe effekt å ha belte så det ikke klemmer på magen.
Blue Lady Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Huff, det hørtes ikke noe gøy ut! Helt enig meg deg! Uansett, hvorfor ta sjansen på at man ikke skal krasje eller at det ikke har effekt? Det skader hvertfall ikke å bruke det. 300 kr hadde jeg villig (og har jeg betalt) betalt for den sikkerheten!
Nette-mor med lykke i magen Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Uff!! Sikkert en grusom opplevelse. Jeg bruker be safe, og ble litt usikker på om jeg skulle gidde å styre så mye mer med det, etter at jeg leste tråden lengre opp om at det ikke har noe for seg. Men nå har du overbevist meg til å fortsette med det så lenge jeg er gravid!! Tar ingen sjangser....
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Det er jeg som er HI på det andre innlegget. Jeg må først og fremst si at jeg er veldig glad for at alt gikk bra med dere og babyen.. Jeg ble jo selv overrasket da jeg fant det innlegget på babyverden.no om at det ikke har noe for seg, og det var jo hele utgangspunktet for innlegget mitt, der jeg ville vite hva deres synspunkter og erfaringer var. Jeg bare synes at det var veldig rart at Trygg Trafikk skriver det de skriver, og da kan utsette gravide for fare, dersom det faktisk har noe for seg bortsett fra komfort.. Jeg formulerte meg nok litt feil også i det innlegget. det går jo selvfølgelig ikke på pengene. 400 kr er ikke mye idag og hadde gledelig brukt det for å bedre sikkerheten for barnet mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå