Gå til innhold

Vet ikke om dere tror meg nå, så jeg velger å være anonym.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi. Jeg kom borti enter, og dermed ble innlegget lagret. Sakn er at jenta mi nå sier mamma! Hun har gjordt det i ti dager nå. Skrev det ikke inn her før nå, for jeg ville være sikker på at det ikke var tilfeldig. Men hun sier det hver dag flere ganger daglig, og det er klart og tydelig mamma. Ikke mamammamamama eller noe slikt nei, mamma!

Spesielt når hun gråter/er grinete så kommer det "mamma".

Vet det er veeeeldig tidlig, men det er sant.

Velger uansett å være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult da! Gleder meg til det selv, men ser ikke ut som poden har planer om å si noe enda;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gleder et lite mammahjerte stort. Kjempemorsomt at det var mamma hun sa først. Vi har trent masse på både mamma og pappa, og plutselig en morgen da hun hadde våknet men ikke blitt tatt opp enda så hun mamma i pludringa si. Jeg spratt opp av sengen og danset rundt med min lille snuppe. Siden da har hun gjenntatt det mange ganger, og flere av våre venner har fått høre det. Mamma har fått mms med lydopptak (fikk tatt det opp på mobilen i forigårs) og alle syns det er kjempesøtt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på deg jeg, for det samme holder min lille på med. Han babler og synger og styrer på, og så plutselig for 2 uker siden; kom det mamamamamama og babababpapapa.

 

Mange kan si at dette er tilfeldig, men jeg tror ikke det, ettersom jeg helt siden han ble født har omtalt meg selv som mamma og fortalte og pratet masse om pappa. I tillegg sier jeg det ofte når han spiser middag, for å tulle litt så spisinga går lettere. Han blir så blid av å høre mamma og pappa - mamma og pappa.... hehe. Han er jo som alle babyer, de liker å etterligne uttrykk og lyder som mamma og pappa lager, så jeg tror at de bevisst sier mamma og pappa-lyder.

 

Nå når han ligger på gulvet og går lei, begynner han å klagebable, så plutselig kommer mamma igjen.. er ganske artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal vi ikke tro deg? Barn er da så forskjellig her har prinsen babbla siden han var 4 mnd å da hørtes det ut som "hei" nå er det "ba ba" også "mamma" så sier han " puh/poph" når han vil ha pupp.

Å "bø" er favoritten for tiden og elsker oppe på fjellet sangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy!

Vet ikke helt når lydene kan klassifiseres som ord. Lillegutt babler også, og det er nok kanskje mer tilfeldig at det høres ut som eks "hei". Men han har sagt det kjempelenge, så kanskje det er sånn halvveis et ordentlig ord. Mamma har han ikke sagt enda, men når han er lei seg eller skriker, så hender det at han snakkeskriker litt sånn uæuæuæmæmamæmama..., sånn at det høres ut som det er et "mamma" der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her sier definitivt mamma bevist. Vi har begyndt med en lightversom av nattavvenning nå, og da hun ble grinete og lei seg og ville ha pupp så sa hun igjen MAMMA helt tydelig og klart. Hun ropte på meg! Uff. Da er det ikke lett å bare se på. Hun er ikke sulten på natten, men hun vil VELDIG gjerne opp i senga og få puppekos. 5-8 ganger HVER natt. Men jeg er veldig lite fan av skrikekurer. derfor pumpet jeg meg før vi la oss, så snuppa fikk mat, men av flaske. Det var ikke populært. Hun gråt så sårt til pappan sin som stod dær med mm på flaske. For en fornærmelse! Det er jo ikke melka hun vil ha, det er kosen. Da sa hun mamma høyt og tydelig flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er på ingen slags måte ment som en bedreviter, jeg lurer nemlig litt selv på om sønnen min har så smått begynt å si mamma selv, men er det ikke kanskje bare en lyd de lager?

Prøv å si "aaaaa" og åpne og lukk munnen deres med jevne mellomrom!

Da kommer ordet "mamma" av seg selv, og vi vet jo alle at den fasen med "mamamamamama" lyden kommer rundt denne alderen!

Samme gjelder "pappa", lag "aaaaaa-lyden" og lukke munnen, med litt utblåsning lages lyden av "p"!

 

Men som sagt, så håper jeg og lurer jeg litt på om min gutt kanskje har skjønt hvordan han skal rope på meg, men når jeg leste om den teorien jeg skrev om ovenfor ble jeg så i tvil...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte at jeg måtte være anonym siden så mange blir hakket på av bedrevitere her inne. Det er jo veldig tidlig. Dritt var jeg ikke i form til den dagen. Hehe. Men snuppa sier garantert mamma bevist. Dersom f eks pappaen har vært ute med henne en stund, så lyser hun opp, strekker ut armene og sier mamma når hun ser meg. Hun sier bare mamma. Okke pappa. Papapapapa-lyder ja, men det er bare mamma hun sier høyt og tydelig og bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier min også, og pappa. Er to uker siden han begynte med det. Og det er særlig når er trøtt og vil til mamma at han roper. Når han er glad og leker, så kommer begge deler om hverandre.

 

Har ikke sagt det så mye de siste dagene, men har heldigvis fått filmet det (siden, som du sikkert har opplevd - en blir jo ikke trodd!!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...