Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke noe svar på bl siden..her er problemet!har hatt vondt i korsryggen/halebeinet og av og til nedover h.fot.stikkinger i underlivet, liksom i beinene til tider.vart siden uke 13, er i 26uke nå.er sykepleier, tung jobb m/tunge løft og mye gåing.sm kommer når jeg "provoserer" ryggen,dvs mye gåing, sitting, ståing.men også v/f.eks støvsuging..må ta det veldig med ro.sm begynner omtrent med en gang jeg skal gjøre noe fysisk arbeid...:-/ må legge meg på sofaen etter jobb,vondt å ligge på rygg i senga, må av og til hjelpe med armene for å snu meg..har hatt ferie i 5 uker nå,noe bedre. begynner på jobb igjen i morgen,vet hvordan det blir..uff.skal til legen onsdag, veldig spent på hva han sier!vil jo ikke være kaputt når jeg kommer hjem/er på jobb heller..noen som kjenner seg igjen??bekkenløsning??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...

Alt du trenger er å hvile...Ikke jobbe for mye og ikke løfte tungt i det hele tatt.... Jeg venter mitt første barn,og tar rådene jeg får av legen på alvor..har ingen erfaring men man lærer vel etterhvert...

Husk å sette deg selv på første rekke nå....

Lykke til videre i svangerskapet...

Bekkenløsn. kan man i grunn få i en tidlig fase i svangerskapet også,jeg har så vidt begynt å merke symptomer..skal til legen på tirsdag....

Skrevet

Høres veldig ut slik bekkenløsningen var for meg med min andre. Fikk det veldig tidlig, omtrent på samme tid testen slo ut!! Men gikk i jobb lenger med tilrettelegging og fysioterapi.

Få henvisning til fysioterapeut som spesialiserer i bekkenløsning. Der vil du bli testet ut litt og de spør deg ut om smertene etc.

Jobben er pålagt å tilrettelegge for deg forresten...........

Håper du får et positivt svar.

Skrevet

takk for svaret!har tenkt på det du sier, godt med bekreftelse fra andre:-)ja,man må tenke på seg selv og barnet først og fremst!:-) det er nok dårlig samvittighet i denne verdenen enn at man skal ha det når man er gravid også:-/

Skrevet

gå korte skritt,stå med bena litt unna hverandre å ikke støtt vekta kun på det ene benet.

ja jeg kjenner meg igjen,der er vooooooondt!! få deg sykmeld!! :)

Skrevet

ja, skal høre om jeg får fysio!:-)merker jo at jeg er mye bedre når jeg ikke jobber og tar det roligere..kroppen sier vel ifra tenker jeg!arb.giver snakker om aktiv sm.får se om legen er enig!kan ivertfall ikke jobbe på samme måte som tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...