Gå til innhold

Hvordan vet man om man har for lite melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er bare to uker og virker som regel fornoyd etter maaltidene, men rundt midnatt vil hun ha mye aa spise, og vil ikke sove. Det kan gaa et par timer med graating, mer pupp, graating etc.

Har lest at spedbarn ofte vil ha mye mat om kvelden, saa det er kanskje normalt. Men hvordan vet man om man rett og slett har for lite melk? Det kan jo vaere det hun er misfornoyd med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merket at jeg hadde lite melk ved at han sugde, men ikke svelgde. Han begynte å stimulere utdrivningen igjen på en måte, og han ble fort sulten igjen. Det var sånn noen dager innimellom, også fikk jeg mer melk, og det roet seg seg igjen.

Dersom hun har økedøgn så vil det være sånn, hun spør mye etter mat. At hun spiser oftere om kvelden er også vanlig og gunstig. Da får hun den festeste melken, og hun vil sove bedre om natten. (forhåpentligvis ;) )

Høres nesten ut som hun må ha litt hjelp til å snu døgnet dersom hun er mye våken fra midnatt og utover. Kanskje legge henne til brystet oftere på kvelden så hun er mye våken og spiser seg god og mett til natten. Bare en tanke. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...