to jenter og ett gull i magen Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 hun sier/har sin egen måte og si disse tingene på: sitte her, drikke (ditte), hei hade natta (atta) takk (tatt) nei ja bli med meg ( bimeg he he) fly (lyy) bil ( bi) se mamma pappa navnet på søstera si tror det er det. kjenner ei som er 6 mnd yngre og hu sier jo mye mer. syns de fleste 2 åringer sier mye mer enn henne og.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 29. juli 2007 og pizza (pitta)
melkekua™ Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Synes din sier mye jeg.....du har faktisk de som kun sier ett par ord i den alderen også.... spennet er stort, og det er helt normalt.
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Er jo store variasjoner. Min eldste snakket mer eller mindre flytende da han var 2 år, mens nabogutten knapt sier "mamma og pappa".
Koala *g07* Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Jeg har ingen 2 åring men tror du ikke skal bekymre deg så, ting kommer når de kommer. Fetteren min var ikke så god i språket på den alderen heller Skulle han ha solo is var det Sojo is.. Kameraten hans Anders, var Asjun..av en eller annen merkelig grunn, aner ikke hvordan han fikk til det hehe. Var masse annet også. Går vel mest på lyder de ikke helt får med seg. Bare å lese og snakke med dem så kommer det vel. Fettern min er 12 nå og snakker uten noen feil hehe. Det ordner seg nok skal du se =)
Dailis Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Toords setninger er det som er forventet av en toåring. Så tror ikke du har så mye å bekymre deg for.
Vrimle Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Du har ikke noe å bekymre deg for:) Kjenner 2 åringer som snakker flytende og 2 åringer som kun peker og lager tilfeldige lyder..spranget er stooort i denne alderen!
FrøkenSprøken Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 De små er jo så forskjellige, så tror ikke du skal engste deg. Det viktigste er at han forstår hva dere sier til ham, for da vet dere at han hører godt, og "henger med". Noen trenger lenger tid før de slenger seg ut i praten;) Vet ikke om det hjelper, men er er de ordene min sønn på 16 mnd sier: mamma pappa tante ha på (ikke pålegget) ned takk vov vov gakk gakk bil (brrrrrr) bad dusj støvsuger (djødjuer) hurtigrute (tututa) mat ja nei øye drikke
RajaPia Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Har ei på 22 mnd , og der kommer det mye... Gjentar det vi sier og spør hele tiden , og hun får svar. Jammen er det mye som blir sittende, og sikkert mye bare vi foreldrene skjønner. Kjempemorsomt egentlig. Har opplevd veldig store forskjeller blant hennes jevnaldrende i den åpne barnehagen vi går i . Hun er yngst , men snakker mest. Likevel litengrunn til bekymring selv om en 2åring snakker lite. Det kommer ! Vær trygg. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå