Gå til innhold

lillejenta vil ha puppen selv om den er tom

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hun er bare 6 uker og får flaske til alle måltider..klemmer jeg på brystet er det bare en dråpe eller to...tror dere det er mulig å få i gang melkeproduksjonen igjen?? prøvde å legge henne til i dag og hun roet seg faktisk helt med puppen..litt rart å la henne få puppen når det ikke er noe der..slutta å amme for 3 uker siden pga betennelse..hva bør jeg gjøre??

legge henne til?la henne få de få dråpene eller blir det bare å lure/plage henne..hun blir hvertfall ikke i nærheten av mett...men virke jo litt rart å la ho ta pupp når jg vet den er tom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye kos i det for henne da=) Og om du legger henne til og hun suger så vil jo melkeproduksjonen ta seg opp igjen, om du vil begynne å amme igjen da=)

Skrevet

Ho kan vel få puppen etter flaska? Då blir ho ikkje "lurt" av at det ikkje er mjølk der sidan ho er mett... Mange ungar har jo enormt sugebehov og vil halde fram med å suge sjølv om brystet er tomt... Og kanskje du får opp mjølkeproduksjonen igjen viss du ønsker det.

Skrevet

Dersom du kan få ut en dråpe eller to vil hun kunne få ut mye mer. Desto mer hun får ligge til brystet desto mer melk vil det komme.

Tanten min fortalte at hun klarte å jobbe ut melk flere måneder etter endt amming så da vil jeg tro at det er fult mulig å få det til etter tre uker:)

Lykke til

Skrevet

Man kan fint begynne å amme igjen selv om man har sluttet. Hvor mye jobb det er, varierer sikkert fra person til person. Hvis du får ut noen dråper selv, er det sikkert mye mer i puppen. Om du ønsker å begynne igjen, legg henne til før hun får mme på flaske, så øker hun:)

Gå inn på ammedebatten og etterlys Expat, hun kan sikkert komme med noen gode råd til deg om fremgangsmåte, hva du kan forvente osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...