Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad og gravid et sted i 16de uke, og for uten det at jeg er vanvittig trøtt og slappfisk for tiden (kan ha noe med ferien å gjøre og...?) har jeg det stort sett bare bra. Men forrige uke, da jeg skulle bære støvsugeren opp trappen (den er virkelig liten og lett) fikk jeg smerter i venstre side. Var som stikk-smerter eller noe sånt..Satte straks fra meg støvsugeren, men smertene vedvarte noe dager. Ikke kontinuerlig, men hvert gang jeg rørte på meg, som kramper eller noe.. Er borte nå, men jeg gruer meg litt til å begynne på jobb igjen i morgen (jobber i barnehage med små barn) i tilfelle det dukker opp igjen. Noen som har opplevd det samme og som vet hva det kommer av? Gjør ikke dødsens vondt, men er bare ikke deilig :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, du har ikke bare forstrukket deg eller noe da? Du kan jo sjekke med legen neste gang du skal på kontroll, men høres mest muskulært ut siden de kom etterpå når du rørte på deg. Helt sikkert ingenting å bekymre seg over :o)

Skrevet

Takk for svar :) Har kikket litt rundt, og ser at noen kan være plaget med krampelignende smerter spes. ved brå bevegelser, uten at det er noe farlig. Så da satser jeg på at jeg er en av de, og undersøker når jeg skal inn til jm dersom det vedvarer. :)

Skrevet

Du skriver ikke hvor i siden du har vondt om det er i lysken eller ved ribbeina liksom. Men disse plutselige smertene i nederste del av magen på en av sidene har jeg og hatt mye, det er ligamentene som får seg en "strekk" ved brå bevegelse. Kan holde at jeg sitter litt skeivt når jeg nyser eller ler.

Skrevet

Jeg har hatt akkurat samme smerter de siste dagene, og ble selvsagt veldig engstelig. Smertene gikk fra rundt hoftebenet og ned mot skjeden/"skambeinet" (forferdelig ord!) Har lest side opp og side ned på barnimagan for å finne ut hva det er, og det er tydelig at det er utrolig mange som har opplevd det samme og at det er helt naturlig. Skal vistnok være ligamentene (eller noe sånt) som holder livmoren på plass som strekker seg. Og det er jo et positivt tegn, for da vokser det i magen :o) I dag er smertene borte, så da kan jeg begynne å bekymre meg over at jeg ikke kjenner noe :o) Ikke rart gubben ikke henger med på mine svigninger.... men det er godt å se at jeg ikke ar alene :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...