Gjest Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Jeg er 23 år og har 4 år med skole foran meg fra og med høsten. Lillemann er nå 6 mnd gammel. Vi har lyst på flere barn, men jeg er veldig usikker på når det "passer" best. Etter endt skolegang ønsker jeg jo for min egen del å finne meg en arbeidsplass jeg trives på og opparbeide meg arbeidserfaring. Lillemann kan da fort bli 6 år før han får søsken. Synes jo det er ganske lenge. Evt må vi få nr 2 mens jeg studerer. Det høres jo ganske krevende ut det også. Noen med erfaringer med studier og barn? Bør man ta et friår fra studiene? Noen erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Hei, jeg selv er midt i studiene med pause i 1 år pga fødsel. Fungere helt fint for min del. Du blir bare nødt til å strukturere deg bedre enn om du hadde hatt hele tiden til disp. Om du skjønner. Mange på mitt studie er foreldre, og det er ikke av det enkleste å studere, men de med barn er faktisk de med best snitt bare så det er sagt =) Lykke til med studiene
Elle Vilde Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Vi var i samme situasjon som dere, og vi valgte å få nr 2 mens jeg fortsatt er student, slik at det ikke skulle bli atlfor stor aldersforskjell. Har fortsatt permisjon, så vet ikke hvordan det er å studere med to, men å studere med et barn, er i hvert fall krevende, men fullt mulig. Jeg er veldig glad for at jeg har tatt permisjon og vært hjemme med mine to - men så er studiet mitt veldig spesielt med obligatorisk undervisning stort sett hele dagen hver eneste dag, så det hadde ikke nyttet ikke å ha permisjon heller... (men selv om det hadde vært mulig, ville jeg vært hjemme det første året, for det er jo en tid som aldri kommer tilbake, og man må nyte den, mener jeg...) Lykke til med valget!