Gå til innhold

Lillemor er født!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

25 juli kl 0115 våkna jeg av at vannet var gått. Som de andre 2 gangne uten noe forvarsel.

Ringte føden og snakket med ei hyggelig jordmor. Ho sa jeg kunne velge selv om jeg ville komme med en gang eller vente til riene var kommet igang. Jag gikk å la meg igjen en stund. Litt over halv 2 satte de første riene inn. Bare svake murringer som varte rundt 20-30 sekunder. Etterhvert økte de på i styrke og ca kvart over 2 satte vi oss i bilen å kjørte de 45 km til sykhuset. Her ble vi tatt i mot og satt på registrering etter en undersøkelse. 2 cm åpning. kl 0300. Ho spurte om jeg hadde rier og jeg svarte ja, har en akkurat nå. Jordmor forsvant ut og ordnet med noen papirer og et rom til oss. Ho kom inn og sa ho hadde ordnet så vi kunne få legge oss begge 2, men så kikka ho på utskrifta fra registreringa, og da bar det rett inn på fødestua!

Fikk tilbud om lystgass, noe jeg takket ja til etterhvert. "preikestolen" ble flittig brukt. Kl 4 ba jeg om å bli undersøkt igjen. Bare 4 cm åpning! huff. Nå begynte det å gjøre skikkelig vondt. Halv 5 satte ho en stikkpille med paralgin. Vet ikke om den virka noe. Supa inn lystgass til jeg ble kvalm og måtte legge den fra meg. Gubben ble beordra å hente kalde vaksekluter å tørke meg i ansiktet og jordmor masserte ryggen. Undersøkelsen viste 7 cm ca kl 5. Ble helt fra meg over at det ikke var kommet lenger,. Hadde vannvittig vondt! Men det gikk så fort at det ikke var tid til noe annen form form smertelindring.

Nå begynte det så smått å presse på og jeg krøp opp i fødesnega/stolen. Satt å fødte og klokka 0529 hadde vi en deilig liten prinsesse liggene oppa magen min!

4 timer og 15 minutt tok altså hele fødselen! Delig at det er overstått.

Var på føden helt til lørdag kveld, da dro jeg hjem. Syns det er veldig greit å være der lengst mulig. Får slappe av og bli dullet med.

Er en liten avdeling med føde/ barsel og gyn i samme avdelig.

Nå takker vi for oss her på BIM.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer masse med frøkna! Høres ut som alt gikk bra for seg :o)

Skrevet

Gratulerer sååå mye!! Godt når det går så greit..

Kos deg masse nå!! Tiden går så altfor fort!!

Lykke til videre!!

*klem*

Skrevet

Gratulerer. Kjenner tårene presse når jeg leser dette. Høres så koselig ut.

Kos deg masse i tiden som kommer, og med den lille prinsessen.

Klem fra trøndelag.

Skrevet

Gratulerer så mye med lille prinsessen! Høres ut som en fin fødsel.

Kos dere masse nå! Ønsker dere lykke til videre og håper det snart er min tur nå :-)

Skrevet

Glemte forresten å si at Lillemor var 3465 gr og 48 cm. Født 6 dager før termin.

Takk for hyggelige hilsninger

Skrevet

Gratulerer så mye med lille jenta:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...