Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Faren til mitt sønn bor max 15 min unna hvor jeg bor (vi er ikke sammen lengre), og han har kun sett sin sønn max 1 gang i mnd og da er det og max 1 time pr gang. Han sier han vil besøke oss ofte og ta stor del i alt som skjer rundt sin sønn, men når jeg spørr om han vil være med på feks. HS-kontroll ol eller vil komme på besøk, så har han ikke tid. Enten er det jobb (prioriterer da heller overtid), trenging eller noe annet. Ikke ringer han eller sender sms ofre for å høre hvordan det går med sin sønn. Men han vil gjerne vite alt og ta del i alt, men nå jeg er lei av å måtte mate han med alt, så nå har jeg sluttet med det. Ikke har guttungen fått så mye som en krone eller noen ting av sin far, bortsett fra barnebidraget jeg får da. Men det føler jeg ikke teller... Selv gir jeg egentlig f*** i det, men synest det er trist for min sønns del at faren ikke er mer interessert enn det han er. Han har selv to barn fra et tidligere ekteskap, så jeg trodde han viste betydningen av hvor viktig det er for barn å ha begge foreldrene + at han selv er skilsmissebarn,så jeg trodde at han hadde litt bedre forståelse av hvor sårt det er å bare se den ene forelderen hele tiden. Han såg sin far mye selv om foreldrene var skilt, og sine egne barn har han delt omsorg på (50-50),så, hvorfor vil han ikke da se sin sønn mer enn det han gjør??? Det skal og sies at det var han som ville ha barn da jeg ble gravid, men vi var enige om å få barn og, Noen som har en teori/synspunkt??
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Hei.. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. Jeg og eksen har nylig gått fra hverandre vi har en nydelig jente på 11 mnd sammen. Han har vist lite interesse for henne egentlig fra starten noe som jeg har synes har vært veldig sårt. Tatt det opp med han tusen ganger, men han sier at han er engasjert.. Han har en datter fra før på 4 år. Han har delt omsorg for henne.. Han har ikke sett dattern vår nå på 1 mnd. 10min å kjøre. Vi bor nå hos mine foreldre. Hadde egentlig en avtale om at jeg og Mina skulle bo der ut juli da jeg har skoleplass i Halden og har ordnet leilighet og dagmamma der.. Men nei da han kasta oss ut før den tid.. Han sa på megling at han vil ha delt omsorg for henne når vi kommer tilbake fra Halden etter 3 år. Synes det er helt på tryne at han kan sitte å si det når han tar sååå lite del i livet hennes. Det er helt sikkert fordi han vil slippe å betale noe da han er ganske gjerrig når det gjelder penger. Jeg er veldig spendt hvordan det blir med samvær når vi flytter til Halden når han viser så lite interesse nå som vi bor i Oslo.. Men men jeg koser meg med Mina, så gir jeg f i hva han gjør.. Vi planla også å få barn.. Må si meg enig i deg.. Skjønner ikke hva som er i hodet på våres ekser..
¤ my precious ¤ Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Jeg kjenner meg også veldig igjen i det du skriver... Pappaen til lillegutt bor 30 min. fra oss. Han sier også at han vil delta og følge opp(han kranglet seg til og med til delt foreldreansvar), men vi ser han nesten aldri. Når han først kommer på besøk, er det snakk om 1 times tid... Lillegutt er bare 4 måneder(snart ihvertfall) og det er helt tydelig at han ikke kjenner igjen pappaen sin fra gang til gang. Han har de samme unnskyldningene; jobb, trening, ting som må fikses på huset, i hagen, datteren han fra et tidligere forhold, hunden...., alltid et eller annet som er viktigere. Syns det er fryktelig synd at det skal bli sånn, men føler også at det ikke er mitt ansvar å sørge for at lillegutt har kontakt med pappaen sin. Jeg har gitt opp nå, så det får bare gå som det går... Vi var samboere i nesten 5 år og han var pådriveren til å få barn, men jeg ville jo jeg også, så vi var mer eller mindre enige...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå