Høstspire 2011 Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Hei! Lurte veldig på noen synspunkter fra dere om å reise ti Thailand 3 uker i svangerskapet (gjerne mellom 5 og 6 mnd)? Jeg har sjekka at det går greit i forhold til flyselskapet o.l. Har også snakka med jordmor og at hun vil legge opp en spesiell "diett" til meg mens vi er der nede... Hva synes egentlig dere om dette? Ha en strålende dag=)
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Kommer ann på hvor i thailand. Jeg har bodd og reist mye i thailand og en ting er sikkert og det er at det er mye uvante bakterier der og mye magesyke. Reiser du til kjente turistmål som Phuket, PhiPhi, Samui, Krabi så er de fleste stedene ganske renslike og tilbyr vestlig mat. Reiser du vekk fra turiststedene, oppover i nord ec så er det flere bakterier, og mer anerledes mat. Det er mange som reiser og er gravide, snakk med en helsesøster som vaksinerer, for du må ta en del vaksiner og medisin for turist diare. Vet ikke hvordan disse vaksinene fungerer i forhold til graviditet. Hvor skal du?? Var på Kho Phi pHi, Phuket,Kho Kradan, Kho Hai og Kho Mai og Bangkok i februar, fantastisk land!!!
Høstspire 2011 Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2007 Vi skal til Krabi på Ao Nang=) Har vært der for 2 og ett halv år siden i februar=) Skal dit i februar 2008=) Har også tidligere vært på ferie i Phuket og bangkok.. men nå måtte vi bare tilbake til Krabi=) Sambo skal være med meg og min familie dit for første gang. Gleder meg=) Jeg trenger ikke ta noen vaksiner, de har jeg fylt på og forsikret meg om=) Det er et helt fantastisk land ja! Vil reise, men ønsker jo ikke utsette baby og meg selv for fare. Vet bla. at det er et veldig bra privatsykehus der nede dersom noe skulle skje=) Ellers har jeg også lest om at du skal bevege deg godt på flyet o.l. Så det er ikke direkte farlig å reise dit i svangerskapet altså?
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Bruk støttesstømper på flyet, slike som du får kjøpt på apoteket. Det øker blodsirkulasjonen og forhindrer blodpropp! Thaier elsker barn så de vil vel gå rundt og klappe deg på magen hele tiden..hehe..men det skal ikke være farlig å dra på tur gravid nei! Det eneste er at det kan være fryktelig varmt og du kan oppleve at du får ødem av dette, og når du soler deg skal du legge ett vått håndkle over magen, dette for at magen ikke skal bli for varm. Men ødem er jo ikke farlig, bare ubehagelig for deg! Heldiggris som skal dit!!!!
Høstspire 2011 Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2007 Okei, hvordan er disse støttestrømpene? akkurat som vanlige sokker? Ja, selv har jeg en liten søster som bare var 2 år første gangen vi reiste! Kan trygt si jeg forstod hvor glade de var i barn da=) hehe! Hva er egentlig ødem? Kan jeg ikke sole magen min da dersom jeg f.eks bruker solfaktor 50? Har hørt at det er veldig viktig å drikke mye, mye vann=) Men sol skal altså ikke komme direkte på magen? Blir gjerne litt vanskelig ettersom vi spiller volleyball i vannet o.l.? Jeg gleder meg vanvitti til å reise! Det er virkelig paradis der nede=) Sååå romantisk også=)
Høstspire 2011 Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2007 Dytter litt jeg=) Håper andre også kan komme med evt. synspunkter;)
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Jeg var i samme situasjon som deg for et par år siden (skulle faktisk til akkurat samme sted, og har vært der en gang før!), og jeg valgte og ikke dra. Jeg tok rett og slett ikke sjansen! Vet det er ganske greit hvis man drar på de store kjente turiststedene, men jeg turte ikke. Er du uheldig, så kan det få ganske katastrofale følger... Venninnene mine som har blitt gravide etter å ha bestilt sydentur, har også avbestilt... (Gambler ikke på livet til barnet mitt...) Men som sagt, vi er alle forskjellige og har forskjellige meninger. Du må jo gjøre det du syns er best. Men, til Krabi kan dere jo også dra senere...
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 Støttestrømper er slike skikkelig usexy sokker som går til under kneet og er skikkelig stramme og prikker litt i begynnelsen når man har dem på. De sørger for at du ikke får vannansamlinger i beina og at blodsirkulasjonen er god. I løpet av en lang flytur blir man anbefalt å gå rundt i flyet nettopp pga blodsirkulasjonen, gravide har mer blod i kroppen pga graviditeten og blodsirkulasjonen kan være litt dårligere. Ødem er medisinsk uttrykk for vannansamling i kroppen. Du har ødem type1,2,3 og 4. Vannet binder seg i cellene, og man merker det godt! Sprenger litt huden og man ser tykkere ut. Solkrem skal du bruke fordi kroppen kan reagere ulikt i fra hva den normalt gjør ved soling, dette pga hormoner. Man har lettere for å få pigmentflekker. Vått håndkle for å ikke overopphete småen, men dette er jeg litt i tvil om er så viktig. Vannet i kroppen holder jo din kroppstemperatur, så om du ikke er overopphetet blir jo ikke han/hun det heller! Synes ikke du skal avbestille turen. Det er så bra å få slappet skikkelig av før man skal føde og ta seg av en smårolling som ikke sover om natten..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå