dolly29 Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Må liksom starte med å si at jeg er utrolig heldig. Jeg har blitt gravid og er i 7 uke, søkte på skole fra høsten av. Og reknet med at jeg ikke kom inn. (det er bare 15 plasser fordelt på hele landet). og joda jeg kom inn. Jeg har termin i mars, og siste samlig er imars og eksamen er jo mai-juni. Skal ha 24uker praksis fordelt på 3 år, og 4 uker nå før jul. Mer vet jeg ikke (det er yrkeslærer og med samlinger annenhver mnd.)Mannen har sagt at han skal være hjemme med babyen når jeg er på skolen (blir borte 5 dager i strekk), og det har vi råd til. Men problemet er når jeg er hjemme i permisjon med baby og jeg skal i praksis så har vi ikke råd til at han skal være hjemme så lenge. Spørsmålet er: Noen som vet hvor vanlig det er med praksis når man er 2års student? Huff, veldig rotete dette her, men håper dere forstår det jeg har skrevet..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Virker som du og mannen din kan benytte dere av "gradert uttak"-regelen. Den finner du info om her på gravid og student-forumet. Da får du fødselsstipend fra Lånekassen samtidig som han får permisjonspenger...det innebærer at du ikke tar permisjon.
Mamma til snart 4 Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 ville ringt lånekassen, når jeg snakket med nav så kunne de ikke svare på slike skule ting for det hadde de ikke noe med, kun engangstønad og alt innen den dur;)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Dersom du er fulltidsstudent har far rett på 29 ukers permisjon (gradert uttak/tidskonto eller hva det heter for noe nå). Denne ordningen tror jeg fungerer sånn at han må ta et visst antall ukers permisjon i strekk når permisjonen hans starter, for så å kunne velge når han vil ta ut resten. Da kan han f.eks ta ut de 5 dagene du er på samling som permisjon. Eneste kravet er at alle29 ukene (til sammen) må tas ut innen to år. TROR jeg.... Du får jo både engangsstønad fra nav og fødselsstipend fra lånekassen:) Kan ikke svare deg på det andre du lurer på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå