Athina' Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Jeg skal ha foreldreansvar alene og jeg vet ikke om jeg har skrevet på noe eller sett noe som ser ut som det? Uff nå sitter jeg her med hjertet i halsen og håper jeg ikke har sendt inn noe eller gitt fra meg noe som vil gi sånne kosekvenser :-( Håper noen vet
emmasnuppa Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Vi skrev allefall under på det papiret på fødestuen forrige gang. Mulig de har litt forskjellig praksis rundt omkring.
Athina' Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2007 Ok da ble jeg litt beroliget, men skal spørre jm om de papirene var med i den blekka jeg fikk med meg fra henne :-) Faen for ett surrehue jeg er for tiden hehe
litakine og Theodor Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 vi har skrevet under det skjemaet før fødsel, og der krysser du av om dere skal dele, eller om en av dere skal ha alene. Men det står også at avgjørelsen kan omgjøres. Men har du levert et erkjennelse av farskapskjema allerede???
bell3, fikk gutt Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Vi fikk beskjed om å fikse det veldig tidlig av jordmora, for viss det skulle skje noe med far, så har da barnet arverett på lik linje med alle andre... Da er vi samboere med 2 barn fra før. Men arveretten blir jo det samme.
litakine og Theodor Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Tror det er veldig forskjellig hva dem sier, for ett vennepar av oss gjorde det faktisk ikke før ungen var 6 mnd gammel, dem hadde ikke fått noen beskjed om at det måtte gjøres, ikke på sykehuset en gang....
Athina' Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2007 Iitakine: Hvor lenge før da? Og hvor fikk du tak i det skjemaet? Fikk du det hos jm på kontroll? eller var det med i den blekka med alt mulig av skjema?
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 Fylte ut et skjema hos jordmor da jeg var i uke 29, tror jeg. Hun sa det var greit og gjøre det rundt uke 30, pga to ting; arveretten, og at det kunne fort vekk ta litt tid før det ble behandlet på hvem enn kontor det skal bli behandlet på......
aanonym Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Vi fylte den ut rett etter fødselen, men man kan godt gjøre det på forhånd. Dette med delt foreldreansvar regulerer ikke veldig mye (barnet har akkurat like stor rett til arv uansett), og om faren ønsker delt foreldreansvar på ett eller annet tidspunkt skal det VELDIG mye til for at ikke får det.
twoboys & a girl Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 Far skrev under at han erkjente seg som far rett etter fødselen. Har ikke delt foreldrerett.
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Er dettte noe man må gjøre også om man er gift? Er gift og har ikke hørt et pip om dette av hverken JM eller lege.
aanonym Skrevet 29. juli 2007 #12 Skrevet 29. juli 2007 Neida, da går det av seg seg. Da gjelder "pater est"-regelen, dvs at den du er gift med regnes som far så lenge dere ikke gir beskjed om annet.
Athina' Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 29. juli 2007 Takk for alle svar, ble litt smartere nå :-) Hadde ikke dette problemet med datteren min for da var jeg gift, men denne gangen bor jeg alene så da vil jeg ha foreldreansvaret alene. Bare det å ordne pass til barnet er ett pes om han nekter og underskrive, og i den situasjonen setter jeg meg ikke i.
litakine og Theodor Skrevet 29. juli 2007 #14 Skrevet 29. juli 2007 henta skjemaet selv hos trygdekontoret jeg, har ikke fått noen skjema avverken jordmor eller lege (bortsett fra det gravideskjemaet da).
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 29. juli 2007 #15 Skrevet 29. juli 2007 den skrev jeg vist under på, på sykehuset, ikke det at jeg husker det... hihi var helt i babyrusen jeg
aanonym Skrevet 31. juli 2007 #16 Skrevet 31. juli 2007 Men om han skulle ombestemme seg så skal det veldig mye til for at han ikke får det!
aanonym Skrevet 31. juli 2007 #17 Skrevet 31. juli 2007 Såvidt jeg vet kan han bare nekte deg å flytte til utlandet, melde barnet inn/ut av et religiøst samfunn og bytte skole. Men om han ønsker delt foreldreansvar på et tidspunkt skal det veldig mye til for at han ikke får det. Så du må være forberedt på at det kan skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå