Gjest Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Hei! Jeg har vurdert å anskaffe meg et slikt belte, men kommer over følgende innlegg på babyverden.no der Trygg Trafikk skriver følgende: http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=207853 Hei, Tester utført ved VTI i Sverige (www.vti.se) viser at disse gravisbeltene ikke har noen effekt, verken positiv eller negativ, på risikoen for skader på mor eller foster i en evt. kollisjon. Dvs at vi ikke fraråder å bruke det, og noen vil kanskje synes at det blir mer behagelig å bruke bilbeltet med denne. Komfort er med andre ord eneste grunn til å bruk den. Vi anbefaler å bruke beltet på vanlig måte men legge hoftedelen ned under magen (når magen har begynt å vokse). Med vennlig hilsen XXXXX Nå er jeg med ett veldig usikker på om jeg i det hele tatt trenger det. Jeg mener så lenge det ikke blir ukomfortabelt med vanlig belte, og gravidbelte ikke har noe å si for sikkerheten, hvorfor skal jeg da bruke 400 kr på det? Hva tenker dere? Bruker dere gravidbelte?
J@h@ Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Jeg brukte det litt hipp som happ med forrige. For meg var det plunder (har ikke sett på linken om det er det samme som jeg brukte, mitt måtte knappes fast mellom beina så var jo upraktisk spesielt med skjørt=. Synes du skal tenke over om du virkelig synes du har behov for det jeg. De pengene kan du sikkert klare å bruke på noe annet!
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 jeg fikk av kjæresten min jeg.. sånn man knepper sammen mellom beina.. litt upraktisk med skjørt, men jeg synes egentlig det er utrolig behagelig å ha på...
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Jeg lånte ett nå når jeg var på ferie,vi har ikke bil så det blir lite bilkjøring til vanlig,men hadde jeg ikke fått låne så har jeg ikke kjøpt det pga at jeg sitter veldig lite i bil til vanlig.
Sunniva78 har to små Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Jeg synes det er så ubehagelig å ha bilbelte som strammer på magen. Har ikke stor mage jeg enda, men tåler ikke at noe strammer/sitter på magen. Sånn har det vært siden jeg ble gravid... Klarer ikke å legge det så langt ned heller, det sklir bare opp igjen. Jeg skal derfor kjøpe meg et slikt nå før vi kjører på ferie. I tillegg er det delte meninger om slike gravidbelter, noe som gjør at jeg heller vil være på den sikre siden. Jeg spanderer gjerne 400kr!
tyr1977 Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Jeg kjører minimum 10 mil om dagen og dette har vært superbehagelig hele tiden. Og her på Østlandet er det som kjent ikke sol i år, praktisk å være gravid denne sommeren, så skjørt har ikke vært ett tema :-)
annki83 Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 syns det gjør det å ha bilbelte på mer behagelig ja.. men alt etter hvor mye man sitter i bil selvsagt.. hadde ikke det sist gang.. selen er ikke noe dyr da så vis du ønsker å prøve så er ikke 400 så ille pris.. vis du ikke liker det går det jo an å selge det på finn...
Caelyn Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Jeg fant en type som IKKE gikk mellom beina, men som festes med borrelås på hver side av magen. Genialt. Bruker det fordi det er ubehagelig med beltet. Brukte tidlig i sv.sk pga skikkelig kvalme etc og.
Tussa og Sofie Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 Jeg har fått låne det og bruker det hele tiden, synes det er behagelig. Når jeg sitter med vanlig belte strammer det jo, og når jeg kjenner bebin sparker akkurat der belte sitter så tenker jeg at dersom vi da hadde kræsjet så hadde ungen virkelig blitt halshugd omtrent, så jeg føler en ekstra trygghet med gravidbelte da er jo belte unna magen min.
r r r Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Bruker ikke dette beltet og jeg kjører bil hver dag. Lånte et som jeg brukte litt da jeg var gravid med nr1 og syns vel egentlig det var litt styr. Og når det ikke er anbefalt lar jeg det være med god samvittighet. Så lenge man legger beltet riktig og strammer godt (et bilbelte skal alltid være stramt!) så flytter det seg ikke og ligger godt over hoftene der det skal. Vi har også vært ute på et par lange kjøreturer (opptil 14 timer på en dag) nå i ferien og det har ikke vært noe problem.
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 29. juli 2007 #12 Skrevet 29. juli 2007 behøver ikke koste 400 kr, de fleste helsestasjoner har det til utlån, trur også du kan få låne igjennom trygg trafikk. Husker iallfall det var noe kampanje på det da jeg gikk med første mann. Syns at det lille "styret" det er å ta det på er verdt det. Trykket hvis man kommer i en ulykke er enormt og om magen klarer å motstå det eller ikke veit jeg ikke, men er også mye mer behagelig en å ha belte på magen, og sitter jeg i en bil uten så kryper jo belte bare opp over igjen vis jeg prøver å legge det under magen.
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 29. juli 2007 #13 Skrevet 29. juli 2007 Jeg har brukt gravidbeltet i forrige svangerskap og jeg bruker det nå også. Svigerinna mi har ei venninne som ikke brukte et slik belte og kolliderte der babyen døde på grunn av at hun ikke hadde slik bilbelte. Derfor tar jeg ingen sjanser her i gården iallefall. Hadde ikke hatt samvittighet etterpå om jeg hadde krasjet og babyen min hadde dødd og vist det at kanskje om jeg hadde brukt det beltet så hadde hun overlevd..... Det er min mening. Andre får ha sin mening.
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #14 Skrevet 29. juli 2007 Jeg formulerte meg nok litt feil istad.. Er ikke pengene det står på. Jeg bare lurte på hva dere gjorde.. Om dere bruker det, og hva slags beskjed dere har fått og erfaringer dere har gjort dere med det..
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #15 Skrevet 29. juli 2007 Jeg har jo ikke begynt å få noe særlig mage enda, så jeg kan ikke svare på om det er mere behagelig med det beltet eller ei. Men det er klart at blir det ubehagelig for meg å bruke vanlig belte når magen begynner å vokse, så er det jo klart at jeg vil gå til anskaffelse av det...
Teltpluggen Skrevet 29. juli 2007 #16 Skrevet 29. juli 2007 Flere både jeg og min søster har snakket med har sagt at de ikke egentlig visste om de trodde på det at besafe var best og bruke som gravide. Men de sier alle at nå som de bruker det, kmmer de ikke til å IKKE bruke det senere. Kjøpte besafe idag, og syns EGENTLIG ikke 400 kroner er så mye, når det gjelder det som KAN være vår og barnets sikkerhet. Går jo ann å kjøpe det brukt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå