1mamma Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 halloen jenter vi har da bestemt oss for å gifte oss.. ikke før i juli til neste år.. men vi gleder oss veldig.. det jeg lurte på var.. vi har jo vært forlovet i 5 år og har hatt ringer begge to.. kjøper man nye til bryllupet eller bare garvere man datoen?? var har dere gjort?
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Vi er godt gift med den ringen vi hadde fra forlovelsen, vi, med to datoer inngravert. Det er nok fremdeles vanligst med den løsningen her i Norge, men det blir nok etterhvert flere og flere som har en ring for forlovelse og en for bryllup, og noen velger jo også den engelsk/amerikanske skikken der bare damen har forlovelsesring (frierring). I Norge er jo dette hovedsaklig brukt blant kongelige.
Happy H Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 vi kjøper nye til bryllupet=) Men svigerfar er gullsmed,så vi betaler ikkje så mye for ringene,så då har vi råd til det. forlovelsesringene våre er litt tøffe,og eg hadde derfor lyst på en litt mer tradisjonell giftering.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Vi kjøpte nye, håndlagde ringer som var mye mer robuste enn forlovelsesringene våre. Har bryllupsdag nå til søndag og i den anledning får jeg en hjerteslipen diamant i gifteringen av mannen min. Hadde ikke hatt plass til noe sånt på forlovelsesringen heller. Forlovelsesringene våre skal vi bå levere til gullsmeden for at han skal dele hver av ringene i to og bruke en del fra hver og smelte sammen til et hjerte. Dette smykket skal jenta vår få på 1 års dagen sin. De to andre delene sparer vi til barn nr 2.
pandabjørn Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 vi skal kjøpe nye ringer selv om vi forlovet oss i 2005 og vi gifter oss juni 2008....jeg har lyst på en ring med 3 diamanter på har plukket meg ut en alt
Mulle :) Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Vi skal ha nye ringer.. Men det er det siste vi prioriterer. Så om vi sprenger budsjettet så beholder vi de vi har fra forlovelsen
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Vi hadde ikke forlovelsesringer, så vi kjøpte gifteringer. Han har en vanlig glatt i hvitt gull, mens jeg løper rundt med en alliancering i hvitt gull.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #10 Skrevet 30. juli 2007 Vi skal ha nye gifteringer. Har vært forlovet i 5 år nå, og skal enda ikke gifte oss før om en stund, men forlovelsesringene vi har nå begynner å bli litt shabby siden de var av det enkleste og billigste slaget. (men er veldig glad i de da ) Derfor ønsker vi oss nye ringer,syns de betyr litt mer...
mammamamut Skrevet 30. juli 2007 #11 Skrevet 30. juli 2007 Vi skal ha nye. skal smelte forlovelsesringene å lage 2 smykker, ett til hvert av jentene som de skal få å gå med dagen vi gifter oss.
1mamma Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 30. juli 2007 tusen takk for mangen gode svar jenter.. takk takk takk
Heidi****** Skrevet 31. juli 2007 #13 Skrevet 31. juli 2007 Vi kjøpte gifteringen min på "live" auksjon i Oslo, nydelig gammel ring til ca 10 000,- (fikk prøve den før vi la inn bud). Fikk den verdsatt og takstert av diamantekspert til 28 000,-, og den kommer mest sannsynlig fra USA, på grunn av stilen, hvitt gull med 0,5 karat diamant på toppen og 48 smådiamanter rundt nesten hele ringen Nye ringer er dyrere enn de som selges på auksjon, og jeg syntes det er spennende og artig med en ring som er skikkelig håndlaget (takstmann mente det hadde tatt tid å feste så mange små diamanter for hånd) og som har en historie bak seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå