Nyseryllikberta Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Lillejenta har vært forkjølet noen dager, ikke nedsatt almenntilstand, men litt snørrete. Idag er hun litt sutrete og klengete, og når jeg tar borti øret sier hun "aua". Derfor har jeg en mistanke om ørebetennelse. Da storjenta mi hadde ørebetennelese for noen år siden ønsket ikke legen å gi henne antibiotika, men se det an. Lurer på om det er holdningen idag også? Kommer selvsagt til å dra til legen i morgen dersom dette vedvarer eller hun blir verre, men ellers ser jeg det an. Synspunkter noen?
snartgift.no Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Sjelden legene gir antibiotika for ørebetennelse - det er hvertfall min oppfatning. Datteren vår var veldig plaget med det en periode, men hun fikk ikke medisin. Men det er jo alltids greit å ta en tur til legen for å sjekke det ut.God bedring til henne:)
Fire småtroll Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Vi har hatt endel ørebetennelse på ungene våre, og beskjeden fra legen er å gi paracet de første to-tre dagene. Har det blitt bedre da er det virus, mens hvis det fremdeles er vondt etter tre dager skal du gå til lege for da kan det være bakterielt og hun må ha antibiotika.. Men du kan jo ringe legen i mårra uansett, kanskje han vil ta en titt i øret hennes med en gang, og kommer det puss ut av øret må du ringe med en gang, da er det garantert bakterier.. Gode råd er å ligge med hodet høyt og kjøpe for milde paracet, da kan du gi hver tredje time og hun vil alltid ha litt smertelindring. De sterkere paracetene kan du jo bare ta tre ganger i døgnet (uten å overdosere) og da går det helt ut av kroppen før hun får en ny. God bedring til vesla!
Nyseryllikberta Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2007 Takk for svar begge to! Kjekt å dele erfaringer her;)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Å bruke antibiotika er noe legene unngår i lengst mulig grad d man som oftest blir frisk like raskt med antibitika som uten. Med antibiotika får imunforsvaret seg en trøkk, samt at det er lettere å oppnå resistens. Men har du et barn med øreverk så burde du gi nesespray. På denne måten hjelper du til med å utligne trykket og du vil lindre noen av plagene til barnet ditt. Smertestillende etter kg er også lurt hvis du ser at hun har vondt. Ligge høyt med hodet. Ca 6 uker etter betennelsen skal man til kontroll for å sjekke at væsken i mellomøret har tørket ut, og hørselen er i orden. Barn med ørevondt er ikke noe gøy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå