lullaby Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Fikk så lyst på pastasalat, noen som kan anbefale en skikkelig god en?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 50/50 med rømme og majones dæsj med dijonsennep salt og pepper kokte poteter i biter masse sylteagurk i biter masse purre/vårløk i biter
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 sorry, er sikker på jeg leste potetsalat.....
en-to, lappe sko..... Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Jeg lager som regel av: Pasta tomater Minimais Stekt bacon/Kylling/Spekeskinke Ruccolasalat sukkererter(belger) og elles det jeg måtte ha av grønnsaker. Bruker fransk eller gresk dressing til.
alvis Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Kokt pasta epler erter mais paprika evt skinke eller kylling Dressing: Rømme, hvitløk og majones
en-to, lappe sko..... Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Glemte rødløk, fetaost og sånne brødkrutonger. Vanligvis bruker jeg kylling og sprøstekt bacon.
zadine Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 50/50 rømme og majones fullkornspasta (kokt) kylling (stekt kyllingfilet, eller salatkylling i biter) litt ruccola salat mais rød paprika purreløk cherrytomater fetaost evt sukkererter karri hvitløk pepper serveres med grovt brød kjempegodt
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 yoghurt naturelle, craime fraich, salt, pepper, jarlsbergost, kalkunskinke på boks, vårløk, paprika
FrøkenSprøken Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 Fullkornspasta Grønn pesto Sorte oliven Vårløk i strimler Tunfisk i olje Serveres med hvitløksbrød. Eller: Forskjellige typer salat Soltørkede tomater i små biter Fullkornspasta med hermetisk tomat og urter (evt. ICA eller Rimi sine pappbokser med krossade tomater med hvitløk/basilikum) Grønne eller sorte oliven Sukkererter Serveres med brød.
*Nå er vi 3* Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Hei lullaby:) Denne pastasalaten liker jeg veldig godt, og gjestene jeg har servert den til også.... Oppskrift for 2 personer: - 200 g kokt skinke i strimler - 200 g pasta - 6 stk reddik i tynne skiver - 150 g sukkererter - 1 stk rødløk i ringer - olje til steking - 1/2 dl ristede pinkjekjerner Du koker opp pastaen, og avkjøler den i kaldt vann. Fres reddiker, sukkererter og rødløk i en kjele med olje. Rør inn pastaen. Rist pinjekjernene i varm, tørr stekepanne til de for gyllen farge. Strø pinjekjernene på toppen. Håper dette faller i smak:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå