Lotta med novembergutt Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Vi hadde egentlig tenkt til å starte prøvingen nå til høsten. Om alt hadde klaffet ville jeg da hatt termin til sommeren, når jeg akkurat er ferdig stundent. Men, så har jeg tenkt litt. Vet ikke om jeg tør å ta sjansen på kvalme og tretthet rundt juleeksamenene, så tror jeg venter meg prøvingen til desember/januar. Om alt går som det skal, og jeg får termin neste høst - hva skal jeg da gjøre i mellomtiden (perioden etter endt studium i mai, og fødsel i sept/okt? Noen som har vært i samme situasjon? Har jo tenkt til å melde meg opp til et årsstudium for å få støtte fra lånekassen, men kommer jo ikke til å følge dette studiet... Så - går man bare og venter da, den siste tiden? Er det virkelig så enkelt? Eller er det en eller annen regel eller ordning jeg har gått glipp av?
smågodt prinsessa Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Jeg har termin i september og avsluttet skoleråret mitt nå i mai.. tok alle eksamener osv.. Jeg skulle egentlig jobbe fra mai til september.. men pga ryggen så har jeg ikke kunnet jobbe fullt. Men du får jo ingen støtte av noe slag når du er student og det er sommerferie.. men du får jo engangsstønad da.. på 33 000 ca.. også har jeg levd på feriepenger og skattepenger.. og samboer selvfølgelig! Og fra august/september av så får jeg fødselsspenger av Lånekassen siden jeg er under utdanning.. og da får jeg de gratis ved at jeg begynner å studerer igjen etter permisjonsåret! Veldig greitt! Fødselspengene ligger vel på rundt 8000,- i mnd, men spørs litt hva samboeren din tjener! Men du får mer nøyaktige svar hvis du bare sender en mail til Lånekassen å spør!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 jeg venter nå i spetember og syns det er kjempe perfekt i forhold til studiene:) hadde examen i mai og ellers passer det utmerket med bla lånekassen:) Beste mndene tror jeg er august/september... Når det gjelder utbet fra lånekassen så vild e være som før. en får større beløp august/januar (ca 16000) og ca 6000 de resterende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå