moaas Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 min skjønne lille jente på 11 dager er så masse plaget med hikke...noen råd for om det er noe jeg kan gjøre for at hun skal unngå å få det?????
Sørland-snuppa Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 min hikker også veldig mye, flere ganger om dagen. vet ikke om noe som hjelper for og ungå og få det, men hikken slutter som regel når en ammer de eller gir de flaske.
*Nå er vi 3* Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Hei moaas:) Grunnen til at jenta di hikker er fordi hun gulper, men velger å svelge dette igjen. Da hjelper det å amme henne, o.l. slik at hun får svelget. Datteren min gjorde også dette.... En erfaring jeg har gjort er å roe det litt ned etter amming, slik at det blir mindre sjanse for at hun hikker. Det vil si hvis det skjer rett etter amming da. Lykke til:)
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Jepp, her er det berre ein påtår som hjelp mot hikke. Ada hikkar fleire gongar om dagen ho også...
Simselimsen Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 På intensivavdelingen la vi et varmt håndkle over jenta vår (ikke over hode altså) når hun hikket....barnepleierne sa at dette hjalp....
Marion skal få søsken! :) Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Mammaen min sa at bebyen kan begynne å hikke om h*n fryser. Vet ikke om det stemmer men..
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Jenta vår har hikka mange gongar for dag sidan fødselen.. Har gått til kiropraktor pga låsning i nakken. Han fortalte då at grunnen til at ho hikka så mykje var at Atlas-virvelen klemte på en nerve, denne igjen stimulerte på en eller annen måte hikkinga! Behandlinga har hedigvis fungert og hikkinga har gradvis gitt seg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå