alvam Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Vi ante ikke at vi skulle få så stor respons på sokkelleiligheten vår! Den er ca 50 kvadrat med 2 soverom. Midt oppe i utvelgelsen viser det seg at dagmamman vår ikke er til å stole på. Jeg har ikke kunnet gå på jobb 2 dager i forrige uke pga at hun ikke stiller opp. Vi må finne en annen løsning. Vi har allerede fått parkplass mellom 10-14. Noen av de som er interessert i leiligheten kan hjelpe oss midlertidig med barnepass, men vi kan ikke basere oss på det. Vi har vel ca 30 å velge mellom nå. Noen av dem er: A. En indisk familie med 2 år gammel sønn: rolige, høflige og hyggelige. Mannen snakker engelsk og vil jobbe få min fra huset vårt. Kona er hjemmeværende. De kan få ha gutten i samme park som oss. Hun er villig til å trille begge barna dit. Men hun snakker verken engelsk eller norsk, forstår litt norsk. Kjøkkenet er ikke dimensjonert for mye matlaging (som kanskje indere liker). Da jeg nevnte det sa de at de lagde en del norsk mat og mikro mat. Firmagaranti B. 2 polske tvillingsøstre på 25. Virker veldig hyggelige og entusiastiske. Hun ene jobber turnus med barn (snakker godt norsk og engelsk). Hun andre jobber på bar om kveldene mest helger(nylig kommet til norge, snakker godt engelsk og vil lære norsk). Begge har jobbet med barn i USA og har gode referanser. De mener at de sammen kan passe vårt barn før og etter park og levere/hente. C. Ungt norsk par uten barn. God utdannelse, gode referanser, gode jobber begge to. D. Bygningsarbeidere - jobber ca 12t hver dag. Gode referanser E. Enslig dame på 48 Ellers har vi flere andre par, kamerater, venninner, etc. Den perfekte leieboeren hadde kanskje vært en pendler som jobber mye og som reiser hjem i helgen. De fleste kommer på visning i morgen så vi får se om det kommer andre kandidater da.
mayaya Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 de første eller hun siste, eller arbeiderne.. :-p jo, arbeiderne. med mindre de forsvinner etter kun kort tid da..
milk Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Jeg synes C høres bra ut, men har jo ikke møtt dem:) Kanskje E også? Vi har samme dilemmaet. Det som jeg synes er litt vanskelig er at mange tror de bare kan få leiligheten hvis de selv er interessert! Hallo, det er da vi som eier huset;-) Lykke til!
Gjest ->>- Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Den indiske familien. Minst potensiale for ville fester og teite kjærester og god knows what; lekekamerat for unge. Barnepass og leilighetsutleie ville jeg ikke blandet sammen med mindre det var snakk om å lage en praktikantavtale e.l.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Vanskelig å svare nr man ikke har møtt disse folkene. Men jeg hadde kanskje sett etter noen med barn, gjerne på samme alder som enene barn. Single/unge mennesker kan kanskje bli en belstning i helgene, selv om man ikke skal forhåndsdømme.
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Hmm.. Hadde kanskje gått for familien, kjekt med barn som skal vere i same park
alvam Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. juli 2007 Vi vil helst heller ikke blande leilighetsforhold og barnepass. Men det kom brått på det med dagmammaen. Vi vil straks søke om barnehageplass og se oss om etter andre løsninger. Har det kun litt i bakhodet vedr. leieboerne, men det skal ikke være det avgjørende for valget vårt. Hadde hun indiske moren (som er hjemmeværende) snakket engelsk hadde vi nok valgt de. De var her i går og de var veldig begeistret - også over parkmuligheten ( som de ikke var klar over ). Her er det også slik at mange som er interessert tror de kan få leiligheten. Vi har vel minst 30 nå som vil ha den!!!
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Jeg hadde tatt den enslige damen på 48 år. Vi skal selv leie ut sokkelleilighet i huset vårt og jeg ønsker en godt voksen enslig dame... må tilstå at grunnen til det er at jeg ikke orker folk som fester i hytt og pine eller som har mye besøk.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 jeg hadde tatt de første, de hørtes så koslige ut :-) men nå er jeg litt svak for søte små familier
Chevy mamman til Brage Skrevet 29. juli 2007 #13 Skrevet 29. juli 2007 Vi har hatt ulike leieboere hos oss, jeg hadde gått for den enslige voksne damen. Erfaringen min er at jo færre som bor der, jo roligere er det i huset.
Kreps-77 Skrevet 29. juli 2007 #15 Skrevet 29. juli 2007 Vi leier ut en 3- roms i huset vårt. Det er en koselig familie på fire, der mor er utenlandsk og hjemmeværende. Det er mye bråk fra morgen til kveld, og enkelte ganger kan matlukten være uutholdelig (noe hun sikkert syntes om vår matlaging også). Så hadde jeg vært deg, ville jeg gått for bygningsarbeiderne (da har dere jo huset nesten for dere selv) eller den enslige damen. Det unge paret kommer kanskje til å kjøpe seg egen leilighet om ikke så lenge, og de polske søstrene finner seg partnere??
NoDoubt Skrevet 29. juli 2007 #16 Skrevet 29. juli 2007 Kjenner mange som leier ut. De fleste er mest fornøyde med une par fra Norge så jeg hadde gått for det. Det verste er visst nok enslige jenter og damer...
alvam Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #17 Skrevet 30. juli 2007 Nå har noen pendlere meldt interesse: F. 2 unge gutter, jobber noen min å gå fra huset vårt. Den ene jobber 7-19 man-tor. Den andre jobber man-fre. De reiser hjem stort sett hver helg. Nr 1 har hus, og familie i annen by. Nr 2 har kjæreste i annen by. (flyavstand for begge). Nå bor de på hotell og er på jakt etter en leilighet.Disse høres vel bra ut? Er dette det beste alternativet? Jeg tenker litt på den indiske familien som har en liten gutt på alder med vår sønn. Kunne vært morsomt med en kompis for gutten vår. Det er ikke så mange lekekamerater i området, men vi vet ikke hvordan de ville fungere i sokkelleiligheten? Hva ville dere ha gjort?
~Snublefot~ Skrevet 30. juli 2007 #18 Skrevet 30. juli 2007 Bare en liten tanke fra meg: Hvor lenge vil den indiske familien bo der? De får kanskje flere barn, og da blir vel den leiligheten litt liten. Ville gått for pendlere eller lignende, tror jeg.
___ Skrevet 30. juli 2007 #19 Skrevet 30. juli 2007 Høres bra ut alle sammen for meg, men jeg ville nok valgt tvillingene. Har veldig god erfaring med polakker. De blir kansje ikke boende i mange år, men da kan dere få noen andre der dere ikke trenger ta hensyn til barnepass.
palia Skrevet 30. juli 2007 #20 Skrevet 30. juli 2007 ville kanskje gått for den enslige damen på 48år, foreldrene mine har hatt en enslig dame i sokkelleiligheten i mange år og er stor fornøyd. lite bråk og liten slitasje på leiligheten.
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 30. juli 2007 #21 Skrevet 30. juli 2007 A ; Kan by på problemer ved at hun ikke skjønner et kvekk av hva som blir sagt, og indere har et rimelig høyt talevolum ( snakker av erfaring ja..., men seff, gjelder jo ikke -alle- ,men generellt) B; Et godt alternativ virker det som.. C; Gode jobber betyr ikke nødvendigvis gode betalere, så er det sagt og.. D; Njaaa.... E; At hun er enslig betyr ikke nødvendigvis rolig, bare for å ha det klart...hehe, ser det er flere som ''anbefaler'' damen, men hun kan sådan være den værste av alternativene.. Så du kom med nytt alternativ nå... F, hørtes veldig bra ut!!... Tror egentlig det viktigste er å velge de du/dere føler dere har best kjemi med... Lykke til=)
Blue Lady Skrevet 30. juli 2007 #23 Skrevet 30. juli 2007 A hørtes veldig trivelig ut! men da må dere sikkert tåle en del mere støy enn om dere velger C,D eller E hvertfall.. A eller C hadde jeg valgt!
Blue Lady Skrevet 30. juli 2007 #25 Skrevet 30. juli 2007 NÅ ser jeg at pendlere har meldt seg! hadde gått for dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå