Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 hun skal gå på skole og slipper da og få studlielån. er det noen som har erfaring med og være student og alene mamma? klarer man seg ok økonomisk? om man leier.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 les tråden lenger ned her,der står alt hun trenger å vite,ring og nav!!Student og alene går veldig bra!Klarer seg fint,helt sikkert!Har hun ikke utd fra før kan hun og få dekka det! Men,ikke gi opp for fort!!Altfor mange gjør det nå om dagen....
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Hun har ingen barn ennå, men vurderer å bli gravid for å få støtten.
så var vi 4 Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 fy søren, det er ikke mye omtenksomt å få barn kun for å slippe studielån.
St.Sunniva Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Tragisk spør du meg! Hun kan da umulig vite noe som helst om å være alenemor....stakkars menneske som kommer inn på sånne tanker, da er det jo virkelig ikke lyst i toppen...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Hun bør la være å studere til hun har råd til det!!!!!!!!! Sette en unge til verden for å slippe studielån.....IDIOTI!!! Når en er så korka i hodet så kan en lure på om en glup nok til å kunne studere!!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 får lyst til å vri hodet av sånne mennesker altså,det er jo så fjernt!!Bare å komme på å tenke sånn er jo fjernt!!Men mange(mange,jeg sier ikke alle:-) unge tror tydeligvis at får man barn får man penger...Snakka med ei her en dag på 17,hun begynte å grave å spør om hva penger jeg hadde og masse-kjenner henne ikke engang!Så kom det fram da at hun hadde hørt om denne engangsstønaden på 34000,- det var jo så bra,lurte på om jeg hadde fått den og sånn da.Halloo-har du ikke jobba før er det det du får,den skal være til alt av utstyr,og liksom vare hele året..Dem skulle nok putta litt mer sånn inn i undervisningen på skolen as!!
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 herregud,hvor dum er hun da??Hvor gammel?Ingen som gjør sånt vel??Dummeste,mest idiotiske jeg har hørt!!Argh,blir provosert av sånt!!!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Haha, tydeligvis noen som kjedet seg Og ville lage litt liv i leiren her inne!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Regner med dette er et tulleinlegg, men siden det er basert på uvitenhet som nok en gang får alenemortilværelsen til å fremstå som lukrativ velger jeg likevel å påpeke et par ting.. De er de FÆRRESTE som får dekket utdannelse. Det man kan få dekt er da uansett bare skolepenger(IKKE privatskoler som BI), reiseutgifter og evt andre SMÅutgifter. For å klare seg OK som studerende alenemor MÅ er man imidlertid avhengig av støtten fra lånekassen for å få det til å gå rundt. Siden OS er en trygdeytelse mister man nesten hele stipendet og resultatet er derfor at man sitter igjen med STØRRE studielån enn som alenemor. Jeg hadde mye bedre råd som barnløs student. Jeg har en 1årig pofesjonsutdanning og får derfor bare 3 år med OS(Ikke 5 slik mange tror man kan få automatisk som student), og heller ingen utdanningsstønad når jeg nå velger å studere. Da blir det fullt lån fra lånekassen i tre år før jeg er ferdig. Da barnefaren ikke har noe samvær og jeg heller ikke har noen familie i nærheten er det umulig for meg å jobbe ved siden av. Noe jeg uansett ikke har overskudd til. Uten barn hadde jeg jobbet et par dager i uka, leid ut barnerommet slik jeg hadde halvert boutgiftene og ikke minst sluppet unna alle utgiftene som følger med det å ha en til i huset. Dersom det er noen der ute som seriøst vurderer å sette barn til verden for å slippe studielån burde de spørre seg følgende spørsmål: -Takler du å ta deg av en kolikkunge mens du selv ligger med spysyke? -Klarer du deg med max to timers søvn de neste 6 månedene? -Takler du å sitte alene hjemme HVER kveld? -Klarer du å gjennomføre et studium ved KUN å lese på skolen/kvelden etter leggetid? -Klarer du å budsjettere slik at du har penger til å dekke alle uforutsette ugifter som høye strømregninger, ny parkdress og legeregninger ,selv om man får utbetalt et minimum? De som "kjenner noen" som vet om "noen" som får utbetalt 30.000 +++ som alenemor eksisterer ikke dersom det er det søsteren din har hørt..Da ER det enten et høyt studielån eller bidrag for de 7 barna hun har det er snakk om. Det følger mye ansvar og arbeid med å sette barn til verden. Forstå det den som kan.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #12 Skrevet 29. juli 2007 men det er faktisk sånn at jeg vil greie meg bedre med skole og barn en skole uten barn. så er det noen andre gunner en moral for at jeg ikke skal bli alenemamma? Hi
Sof&Mik Skrevet 29. juli 2007 #13 Skrevet 29. juli 2007 da tror jeg hun har misforstått hele opplegget med å få barn, man får virkelig ikke bedre råd ved å bli alene mamma, tvert imot! det høres helt vilt ut, som en som er veldig lite moden og absolutt ikke klar for å få barn.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #14 Skrevet 29. juli 2007 æh...blir helt målløs jeg,over hvor dum og korttenkt noen kan være...(hi) det er vel ingen som legger opp til å være alenemamma vel??Du må og tenke på at du er alene om å betale alt da,du sitter ikke med to inntekter,og alt koster uansett det samme.. Uff nei,håper noen får snakka litt vett inni huet på deg as!!Har du tenkt å bare lure en mann og da eller?? Lykke til,og stakkars barn!!! P.s barn har man i minst 18 år....
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #15 Skrevet 29. juli 2007 Jeg var student før jeg ble gravid, men da jobbet jeg 100% i tillegg. Da permisjonen gikk ut, ble jeg alenemor. Hadde ikke mulighet til å jobbe lenger... Får overgangsstønad, men mindre stipend. Hadde MYE bedre råd da jeg jobbet og studerte, enn da jeg fikk trygdeytelser og studerte... FINN DEG EN JOBB;)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #16 Skrevet 29. juli 2007 Ja, økonomiske? Og...var det deg nå plutselig...var det ikke søsteren din du skrev innlegget for? Du slipper ikke unna studielån som alenemor, få deg heller jobb som dagmamma ved siden av studiene. Det er mer lønnsomt
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. juli 2007 #17 Skrevet 29. juli 2007 takker folkens :-) det er min søster som lurer :-) tenkte det var letter om hun hørte det fra dere en fra meg. tror hun ser poenget deres :-)
så var vi 4 Skrevet 29. juli 2007 #18 Skrevet 29. juli 2007 *puh* håper hun tar til vetts. Unger skal ikke skaffes for økonomiens del, og ihvertfall ikke for å (kanskje) slippe unna studielån.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #19 Skrevet 29. juli 2007 man trenger ikke å blir alenemamma for å slippe studie lånet.. hvis du får barn midt i studiene så får du fjort om til stipend.. og det gjelder når dere er 2 også.. lykke til!
så var vi 4 Skrevet 29. juli 2007 #20 Skrevet 29. juli 2007 Regner med du sikter til fødselsstipendet du får utbetalt i 10 mnd. Men da må moren tilbake til skolebenken i stedet for å ha permisjon, hvis ikke utsetter hun jo bare behovet for studielånet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå