Gå til innhold

Ikeas stellebord til å henge på veggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får et ubrukt et av noen venner, men her er jeg skikkelig grønn. Åssen skrur man det opp på fliser, uten at flisene sprekker? Eller skru og skru - borrer gjør man vel.....hihihihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi kjøpte oss ett sånn stellebor på ikea, å det han fint på veggen i noen dager, i det jeg skulle stelle lille en gang, så detter hele stellebordet i golvet, jeg er så gla den dag i dag at e fekk tag i foten te lille.. Vess ikke hadde det gått ille.. han var bare noen dager gammel..

Så jeg anbefaler dere å ikke bruke dette..

Det er åsså snakk om at ikea skal ta inn dette stellebordet.

Skrevet

Hadde dere ikke brukt skikkelige skruer da eller?

Synes det er rart at et stellebord som skal tåle 25kg bare detter i gulvet sånn uten videre...?

Skrevet

ja jeg leste innlegget ditt lenger ned. Hadde i utgangspunktet tenkt å ha stellemadrass oppå vaskemaskinen, men vi har en liten maskin. Liker ikke tanken på å legge ungen på noe som henger løst på veggen. Men Ikea selger det enda ser jeg. Må ihvertfall finne ut hva slags vegg den skal festes i og ha riktige skruer (hvis vi går for det da), for ellers kan jo hva som helst dette ned.

Bra det gikk godt med babyen deres :-)

Skrevet

Enig med deg EnLitenEn-23.11, fester man ikke ting riktig kan jo hva som helst dette ned...

Kjenner mange som har dette stellebordet jeg, og har aldri hørt at det har falt ned.

Skrevet

Jeg har faktisk brukt dette stellebordet hver dag i nesten to år og jeg driver en familiebarnehage! Har hatt fra 2 til 4 bleieunger til enhver tid. Har aldri hatt problemer med det. Har ikke hatt fliser på rommet, men hengt den ene skruen i stenderen inne i veggen. På fliser må man i alle fall ha murpropper i hullene før man setter det opp. Jeg har vært veldig fornøyd med det...

Skrevet

Riktig innfesting er avgjørende samt riktige skruer / plugger.

Dere må finne ut hva slags vegg som er bak flisene. Hvis dere ikke vet ville jeg rådført meg med en håndverker.

Hva slags bygning bor dere i?

Vi skal også ha stellebord på vegg og vet at det er betongvegg bak flisene. Da må man borre godt inn i betongveggen med slagdrill, sette inn egnede plugger og bolter som ekspanderer inne i veggen.

Da sitter det helt trygt.

Skrevet

jeg kan jo åsså si at jeg hadde det stellebordet.. Å det festet folk fra ikea. men bordet hang en dag på veggen.. Så dytt til deg som skrev om bordet ..

Skrevet

har sett på Brio sitt stellebord til å henge på veggen. Jeg syns personlig det ser bedre ut enn det fra IKEA, men det er jo bare min mening da

Skrevet

ett vennepar av meg hadde det skrudd fast på veggen med de orginale skruene som var emd, men borde demmes kolapset i golvet en dag det å..

tror vi som sier dette bare vill være snill ;)

Skrevet

jeg tror nok også at man må være sikker på at det er festet riktig!

Skrevet

Vi har det stellebordet fra IKEA og er superfornøyd:) Vi byttet selvsagt ut de originale skruene med noen skikkelig lange og sterke. Det var alt som trengtes for at det skulle sitte som støpt i veggen. hehe..

Skrevet

Vi hadde også dette stellebordet med forrige barn. Vi hadde det på flisvegg, og for å ikke ødelegge flisene, skrudde vi det fast inni fugene, med skikkelige skruer og slike "taggete" gummidingser inni hullet først for å få det til å sitte ordentlig. Men det datt faktisk ned en gang, når fetteren som er mye større skulle stelles der, og da hadde det ehngt der i alle fall 1 år. Men når vi da hengte det opp igjen m ekstra lange og kraftige skruer hang det så fint så!! Hadde det i ca 3 år, så m skikkelig feste så skal nok det gå bra!

Skrevet

Flisborr gjør at ikke flisene sprekker. Feste godt er viktig. Da tåler de utrolig mye. Har begge jentene der samtidig, og det går helt fint.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...