maybebaby :) Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Hmmm.vurderer en sydentur her i alt det elendige været her hjemme...men...hva med å reise når vi er i uke 33??...har jo sett ang."flyregler" etc..men...noen som hadde turt??...hva med om fødsel før eller bekymringer der nede??? veldig i tvil her......formen er jo gullfin den..nå men.....noe med erfaring på å reise til varmere strøk så sent??
maybebaby :) Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 29. juli 2007 Ingen?? er det galskap av meg??
minibolla Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 jeg hadde gjort det glatt hvis jeg hadde hatt mulighet.Gran canaria har norske leger osv hvis noe skulle skje...Reis og kos deg:)
MaryPopp☆2-barnsmor Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Jeg hadde ikke tørt å dratt.. men meg om det.. Vet om andre som har gjort det, men jeg ville følt meg tryggere her hjemme..
maybebaby :) Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2007 hmmm.takker for svar folkens... har jo bare såååååååååååååå lyst men ringte mor....hun mente det var galskap så ....at jeg ville angre hvis jeg gjorde det å det gikk noe galt etc....grrrrrr...er bare så eli det været å har spart ferien til nå hele august i sølevær jo!!!!!
Brenda med 2 ute Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Sjekk ordntlig med flyselskapet om du får fly i det hele tatt med dem. Har hørt en plass at man ikke får være med på flyet om man passert uke 31... Så jeg hade ringt og dobbeltsjekket før jeg bestillte biletten=) Men det høres jo sinnsykt deilig ut da!
kisso Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Jeg var i bulgaria uke 31 og hjemreise min uke 32. Det var den siste uka jeg hadde lov å reise med det flyselskapet, varier jo veldig fra selskap til selskap. Også måtte jeg ha legeattest med meg men ingens som spurte etter den da. Jeg reagerte annerledes på såpass mye varme, men alt i alt var det en herlig uke. Satt litt mer under parasollen en vanlig men ellers helt topp, fantastisk å få bade da, bada kjempemye. Ellers må du jo bare passe på å drikke mye å være forsiktig med maten og sånn, men det gikk fint med meg. Det er leger og hjelp overalt, skulle det skje noe så hadde det skjedd her hjemme også. Utlandske leger er kjempeflinke de;) Godt å komme seg bort fra dette sure sommerværet;(
bamby Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 Enig med siste innlegg...jeg var i Kroatia uke 29, ingen problem, kjempeform, glad jeg reiste! er i uke 34 nå, hadde ikke reist nå! fått litt komplikasjoner... Men ferien gikk kjempebra, var hetebølge, deilig varme, ikke for varmt, vi bodde omtrent i sjøen, og jeg var forsiktig med maten og drakk vann/juice hele dagen! Mht flyreise hadde jeg med legeerklæring, men ingen ville se på den så..liten mage, kanskje derfor?! hadde på reisestrømper under flyturen, de hjalp meget bra mot trykket!
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 jeg skal reise i ii uke 31. spurte jormora om jeg trengte helse attest og hun sa nei hun mente ikke det var noe problem å reise så seint. det var liksom en selfølge at jeg kunne reise så lenge man har vært i form og ikke har hatt noe komplikasjoner med svangerskapet frem til nå- men uke 33-34- og utover tror jeg kansje jeg haddeholdt meg hjemme.
En Prins + Prinsesse Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 jg fikk beskjed om at de 4 siste ukene før termin burde man ikke fly.. men før det er det ingen fare....
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 jeg vuderte å dra i dag faktisk... men kjenner ikke at jeg orker... begynner å bli stor nå i uke 32. Men hvis du føler deg i fin form så reis og kos deg:)
maybebaby :) Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. juli 2007 Takker for alle svar dere.. !! er jo mye rart som frister når en har altformye energi,har feri og dette været da!!...men etter at sambo hørte at kommende bestemor som har født fire jenter før satte på både bremser og lovet at hun skulle stille etter fødsel på tur hun tør jo ikke han heller reise med meg så da er jo den saken grei..hehe...får vel heller ta det igjen....pyttsann...ventetiden er jo selvklart verd d...tross været her...hehe.. kos fra utålmodig og rastløs....
Anky og bitteliten Skrevet 29. juli 2007 #13 Skrevet 29. juli 2007 Jeg var der i uke 25 til uke 27. Ikke noe problem i det hele tatt. Med star tour kan du reise frem til uke 36.
Anky og bitteliten Skrevet 29. juli 2007 #14 Skrevet 29. juli 2007 Så ikke den siste meldinga jeg. :-)
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 30. juli 2007 #15 Skrevet 30. juli 2007 Så lenge du føler deg frisk og rask, så burde det vel ikke være noe i veien for å ta en tur til syden. Det værste er jo den lange flyturen og varmen, men passer man på å drikke mye vann og bevege seg ofte på flyet så går jo det greit. Og som noen annen skrev her; det finnes jo norske leger på Gran Canaria, så du bør jo føle deg trygg. Jeg flyttet fra Norge til vestkysten av USA i uke 30, og det gikk jo veldig greit med en så lang flytur. Og i uke 33 var jeg på ferie til Las Vegas (bare to timers flytur fra her jeg bor), med hele 46 grader. Det var hot, men igjen får man ta det med ro og drikke mye vann. Hvis du er usikker på formen, så går det jo ann å ta en sjekk hos legen før du reiser for å være sikker på at alt er bra.
Nusse_83 Skrevet 30. juli 2007 #16 Skrevet 30. juli 2007 Hørtes deilig ut med sol og varme, men her blir det ikke noe annen ferie enn en tur inn på fødestua i kristiansand en av de nærmeste dagene (vet ikke om det helt kan kalles ferie men
Gjest Ut på tur Skrevet 30. juli 2007 #17 Skrevet 30. juli 2007 Etter anbefalning fra jordmødrene på svangerskapskurset ville jeg ha sjekket opp lege/sykehusforholdene dit du skal reise. Det er så dumt dersom noe skjer og du ikke kan få skikkelig behandling. Og så er det noen steder du får karantene dersom du har vært på sykehus. Det vil lage så mye krøll når du kommer hjem. Uansett ville jeg ha tatt en snakk med legen før jeg bestilte billett
Lille Trille 2015 Skrevet 30. juli 2007 #18 Skrevet 30. juli 2007 Er vel litt forskjellige flyregler ute og går her...så sjekk med dem først, og så sjekker du med legen din hva hun/han synes. Jeg var 10 dager i hellas i uke 29, og det gikk helt fint - hetebølge var det også da;) Hvis formen er fin, og legen sier "go", så hadde nok jeg sikkert reist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå