Gjest Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 har ei venninne som DESPERAT ønsker å bli gravid. å nå har hun bestilt seg pergo lignende tabletter på lillepille. har prøvd å forklare for henne gang på gang at det kanskje ikke er så lurt å ta de da man ikke vet om det faktisk er det "samme" som pergo man får her ... hun har totalt angst for leger ... derfor hun sier hun har bestilt over nettet .... å jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... er så redd for at hun skal bli "syk" av tablettene.... hva kan jeg gjøre ????
Simselimsen Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Har desverre ikke noen råd.....men om hun blir gravid må hun jo gå til lege likevell?
Gjest ->>- Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Vel, hun høres strengt tatt så dum ut at hun ikke bør bli gravid. "Total angst for leger"? Hvem pokker tror hun svangerskapskontroller, fødsel, toårskontroll osv. bringer henne i kontakt med? Fortell henne at å ta reseptbelagt medisin som hun har kjøpt ulovlig uten resept er ren idioti, og at hun burde forsøke å oppføre seg som noe eldre enn fjorten år om hun tror hun bør få barn. Så er det opp til henne. (Dvs., du kan jo også tipse tollvesenet).
Libido- Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Hva om babyen blir syk? Skal hun bestille heksemedisin over nettet da eller?
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Hun er ikke redd for å forstyrre den hormonelle balansen i kroppen da?Det hadde iallefall jeg tenkt på.. Det er ikke så mye som blir gjort hos legen i første omgang,blodprøver,gu og en samtale.Og hun bør jo forsikre seg om at alt står bra til.Tenker da på cyster,el og det hormonelle..Uten at jeg vet hvordan det er å ha angst for leger,så tenker jeg at om lysten er sterk nok så klarer man det meste.
(¯`·._.·Minna Carita·._.·´¯)™ Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Det er ikke ulovlig og ta de inn til norge. De er lovlig å selge i Norge, så da kan du innføre lovlig for inntill 3 mnd bruk. Så tollvesenet kan ikke nekte henne så lenge det er begrenset til 3 mnd bruk. Svangerskapskontroller er heller ikke pålagt og følge, det er et frivillig tilbud. Kontroller på helsestasjonen er også frivillig. Ser jo galskapen i det, men det er altså lov iflg legemiddelverket og EØS reglene.
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Ja det har jeg prøvd å fortelle henne å ... men hun bare er så STA!!!! å jeg tror jeg blir gal .... føler som jeg prater til en vegg av & til ...
Gjest ->>- Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 Vel, om medikamentet ikke er reseptbelagt er det neppe så skadelig at det gjør noe. Effekten blir mer diskutabel. Jeg synes fremdeles ikke hun høres ut som hun burde få barn. Dersom man har tenkt å frivillig boikotte alt av svangerskapskontroller, føde uten tilgang til lege og ikke ta barna sine til medisinske kontroller synes jeg ikke man fremstår som egnet til foreldreskap.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Vil hun ikke høre,så vil hun ikke..Men hun risikerer jo egentlig å drite seg litt ut.Som andre her sier,hva om hun faktisk blir gravid da?Skal hun holde seg unna leger o.l. da også?
(¯`·._.·Minna Carita·._.·´¯)™ Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 De er reseptbelagte der også, mailen du sender inn går til en lege som skriver ut resepten som ligger vedlagt. Jeg er enig i at en bør jo følge svangerskapskontroller og kontroller ved HS etterpå. Med pergo er jo risikoen for tvilling/trilling svangerskap høyere. Har hun tenkt på det? Legeskrekken burde hun jo kanskje bite i seg om ønsket om barn er så høyt.
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 da får hun bare ta seg sammen å dra til legen enten hun vil eller ei ... bare håper man ikke kan bli dårlig av det eller at babyen blir syk ... hun burde jo tenke litt lenger mener nå jeg da ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå