Gjest Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 har ei venninne som DESPERAT ønsker å bli gravid. å nå har hun bestilt seg pergo lignende tabletter på lillepille. har prøvd å forklare for henne gang på gang at det kanskje ikke er så lurt å ta de da man ikke vet om det faktisk er det "samme" som pergo man får her ... hun har totalt angst for leger ... derfor hun sier hun har bestilt over nettet .... å jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... er så redd for at hun skal bli "syk" av tablettene.... hva kan jeg gjøre ????
Bebis120408+150511 Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 ikke lett det der gitt.. kanskje du kan finne noen eks. på folk som har bestilt slike tabletter på nettet og som det ikke har gått så bra med? Ikke vet jeg...Lykke til!
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 I Felleskatalogen står jo bl.a dette (bare et lite utdrag): Dosering: Behandlingen skal innsettes og følges av gynekolog. Forsiktighetsregler: En fullstendig gynekologisk undersøkelse bør utføres før behandlingsstart. Før behandlingsstart bør det undersøkes at partnerens spermproduksjon er tilstrekkelig. Jeg kan forstå at folk har legeskrekk, men jeg ville ALDRI tatt sjansen på å medisinere meg selv med piller kjøpt på internett!!! Til det har jeg altfor stor respekt for legemidler. Hvem vet...kanskje gjør de større skade enn nytte for henne??? Det kan man jo ikke vite dersom man faktisk ikke har fått en lege til å forordne medisinen.
ticalinda Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Uff, dette var ikke greit. Om hun blir gravid, så må hun jo også forholde seg til leger, enten hun vil eller ei... Har hun tenkt på det? Det er ikke så lett å gi råd på dette, det eneste du kan gjøre er å snakke henne til fornuft. Jeg vet ikke så mye om pergo, men jeg vet at man skal ha oppfølging av lege mens man går på det. Kan du snakke til mannen hennes? Kanskje han kan snakke henne til fornuft? Når det er sagt så aner jeg ingenting om de pillene hun har bestilt, kanskje andre her inne kan bekrefte at de er ufarlige? Jeg er nok som du, veldig skeptisk til piller på nettet... Håper dette ordner seg og at du slipper å bekymre deg for venninna di. Lykke til
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 hadde på en måte håpet at det var noen her som hadde tatt de jeg tror de heter clomiphene citrate(er de eneste jeg så på den nettsiden) ... & at det hadde gått bra med dere så jeg slapp å bekymre meg så mye på hennes vegne .... Kan ikke skjønne at hun tørr ....
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Hvis du vet hvem som er fastlegen hennes, kan du ringe inn en bekymringsmelding ang henne. Som det står lenger oppe, så må hun jo forholde seg til leger uansett, så hun skulle fått psykologisk hjelp for legeskrekken sin, helst før hun ble gravid! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå