Gå til innhold

November: Stakkars jenta mi, er så fortvilet nå:)


Mayken

Anbefalte innlegg

Ina fikk feber torsdag kveld og suttret seg gjennom natten. Fredag morgen hadde hun 39,5 i feber og hadde det utover dagen også, tenkte at det kunne være tennene.

Ringte helsestasjonen for å forhøre meg litt, de syntes jeg skulle ringe lege siden hun hadde ganske høy feber på dagen også.

Dro til legen med henne, tok en crp (den var fin) legen så så vidt inn i øret og litt i halsen og sa at det ikke var noe galt. Fortalte at hun hadde fått røde prikker over hele kroppen, og han sa at det nok bare var varmeutslett.

Vi dro hjem, og utover kvelden ble alt bare værre. Hun hylskrek, ingenting hjalp ikke pupp en gang.

Gav henne en paracet og da sov hun i nesten 5 timer.

På formiddagen i går virket hun litt piggere, kunne leke litt på gulvet og smilte til oss, tempen var da 35,6.

Rundt kl 15 kom feberen tilbake.

I dag er hun like ille som i går kveld og i natt. Har ikke feber, men tydelig at hun har vondt.

 

Hver gang jeg legger henne på ryggen og hver gang hun skal svelge, begynner hun å hylskrike, så hoster hun og brekker seg litt til slutt, virker som om hun har litt slim. Hun har munnen åpen hele tiden, så sikle bare renner. Får ikke i henne mat, bare litt pupp og litt vann.

Nå synes jeg bleiene hennes er for tørre, tisser nesten ikke, men har grønn avføring som er tynn som vann 1-2 ganger om dagen.

Det røde utslettet er over hele kroppen (ikke i ansiktet) til og med under fotsålene.

Eneste måten å få henne til å sove på, er enten å gi henne en paracet eller å knytte henne på meg i mei taien, så lenge hun får sitte og sove går det greit.

Vil helst ikke gi henne paracet så ofte, hun har jo ikke feber akkurat nå.

 

Er så trøtte og slitne alle sammen nå, vurdere å da på legevakten med henne når feberen kommer tilbake senere, men det er kanskje ikke så mye vits i siden legen sa det ikke hva noe.

 

Noen som har vært borti noe lignende?

Er dette virkelig tenner?

Noen gode råd?

 

Hun har hatt den 4. barnesykdommen, så den er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars liten............

Har du lest opp om hand, mund og forsyke eller noe sånt? Tror det er noe liknende symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne og lest om den nå.

Hun har ikke blemmer eller sår i munnen.

Så tror nok ikke det er det.

Leste om skarlagensfeber, var flere like symptomer der.

Vi får se hva legen sier, regner med vi drar på legevakten i kveld hvis hun får like vondt igjen.

Feberen er på vei opp, var på 38 sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så høres det ut som skarlagensfeber. Kjennetegner bl.a. bringebærrød tunge, utslett inni hender og under føtter, feber, halsvondt. Kanskje vært lurt å få tatt en streptokokkprøve av halsen hennes. De med skarlagensfeber har som regel det i halsen. Dra til legen i morgen tidlig du!!

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakar lita da... og stakar mamman også. Er så vondt når disse små er syke:(

 

Jeg ville krevd å få snakket med barnelege. Vi ble jo sendt på sykehuset da Jenny hadde høy feber på fjerde dagen og utslag på urinprøve bare.. Heldigvis var det ikke noe galt, men følte at vi ble så godt tatt vare på. Trygt å få en ordetlig sjekk. Er så urettferdig at man skla få så forskjellig behandling i helsevesenet. Ta kontakt med en annen lege enn fastlegen om ikke den vil gjøre noe. kan være lurt med en annens lege vurdering. Ikke ta nei for et nei, KREV så du får ro i sjelen, og kanskje dere får den hjelpen vesla trenger.

 

Lykke til og god bedring til snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...