Gå til innhold

1 år og klar for barnehage 1. august !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

Har begynt å forberede til barnehagestart.

For det første må jeg levere så tidlig at jeg satser på at han kan spise frokost i barnehagen. Og da lurer jeg på om noen som er i samme situasjon gir nan på flaske med en gang de våkner, eller kan man begynne og droppe det nå??

Spiser disse 1 åringene deres den samme maten som dere andre i familien nå?

Hva trenger de egentlig av utetøy nå på sensommeren? Bare jakke og regntøy, eller har dere hele utedresser?

Hadde også vært intr å høre hvordan andre organiserer hverdagen deres.

Hvor lenge er barnet i barnehagen? Hvor ofte handles det mat i uken og hvordan type lett hverdagsmat lager dere f.eks.

Trenger liksom å få litt gode råd eller tips til hvordan hverdagen kan bli enklere med barn i barnehagen. Har også en på 4 1/2 år.

Jeg skal jobbe 100%

Sikkert noen som har gode tips til hvordan man forenkler hverdagen.

Hilsen en som gleder seg til å begynne å jobbe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen barn i barnehagen ennå, men synes dette var en fantastisk tråd, trenger også og spare tid.......Får strax to tette så....

Jeg synes det er ganske tidsbesparende og sette på oppvaskmasinen om kvelden før vi går og legger oss. Vaskemaskinen også (alltid en fare for at det skal oppstå vannlekasjer da men...)

Tørketrommel er god hjelp

Og ha ting i huset på rette plassen, barneklær der det er mest praktisk og kle på barnet, så man slipper og springe frem og tilbake osv...

Om du greier og planlegge ukesmeny, så skal det gå an og handle bare 1-2 ganger i uka.....

Skrevet

Hei, vi sluttet med flaske om morgenen rundt 10 mnd. Nå er han 14 og får flaske før dupp på dagen, og før han legger seg. Når han begynner i bhg blir det også slutt på flaske på dagen.

Vi har fått utlevert en liten perm fra barnehagen, der står det alt av info. samt hva barnet trenger av klær.

Vi har kjøpt en pent brukt reima dress, høst/vår. og regntøy. Senere blir det ulltøy og vinterdress. Samt cheroxer.

Gutten vår spiser det samme som oss. men gir han av og til middagsglass om vi spiser usunt/halvfabrikat etc.

Et tips er å lage ekstra når du ordner middag, så har du det på glass og fryser ned. Kjekt å ha en dag du har det veldig travelt og kun tar deg en skive selv.

Gutten vår blir levert 06.30 når jeg begynner på jobb, da smører jeg med matpakke, som han kan ha til frokost. I vår bhg kan vi også sende med grøt eller annet, om vi vil at de skal gi dem det.

Pappaen henter rundt kl 14, da han er ferdig på jobb. De dagene jeg har fri (jobber 70%) skal han være i bhg fra 10-15. Ellers har han fri hver onsdag.

Vi har som regel handlet på slump. Men begynte i forrige uke med middagsliste, samt og handle hver 14 dag. (utenom brød, melk og grønt)

Det sparer tid og penger.

her er noen sko jeg vil anbefale til bhg.

http://stonz.ca/purchase.html

Skrevet

Takk for gode tilbakemeldinger. Noen flere som har lyst til å dele sine gode tips for å forenkle denne hektiske hverdagen vår...

Skrevet

Jeg har ei jente som er snart tre år og minstemann fyller sitt første år i november. Jenta har gått i 60% bhg, men begynner i 80% nå fra 1.8. Jeg har tatt litt lenger permisjon (uten lønn), så jeg begynner i jobb igjen fra 1.1.08, å minstemann begynner i 80% bhg fra 15.12.07.

Jeg har allerede begynt å kjøpe inn høstklær til bhg-bruk. Har kjøpt heldress til høsten, samt regntøy, allværsjakke og allværsbukser som han kan bruke hvis dress og regntøy av en eller annen grunn er utrolig møkkete eller vått! Under dressene blir det vel fleece til å begynne med, etterhvert blir det ullundertøy og ullklær. Støvler er det eneste av skotøy jeg har kjøpt inn enda, men det blir jo både vintersko og "allværssko" (cheroxx?) etter hvert. Får se det litt an hvilken type det blir.

Har bestemt meg for at når jeg begynner å jobbe igjen, så skal det lages ukemeny når det gjelder middag. Skal prøve å få handlet inn det meste en gang i uka, slik at det kun blir brød, melk og grønt som må handles ferskt. Har gjort dette tidligere, å sparte utrolig mye penger på planleggingen. Jeg har en tendens til å handle litt for mye hver gang.. eller nesten hver dag, er jo stort sett innom butikken hver dag jeg...

Barna skal ha fri hver tirsdag, da må jeg få unna ærender som jeg ikke rekker de dagene jeg er på jobb å alt stenger når jeg slutter! Skal prøve å få til husvasken denne dagen også.

Det jeg må bli flinkere til er å bruke mer av klærne i skapene. Vaskemaskina og trommelen går jo stort sett i ett, men har jo endel favorittplagg som blir vasket opp og brukt om og om igjen. Skal prøve å bruke mest mulig av de klærne som er i skapene og vaske opp alt i helgene. Selvfølgelig kan det bli endel maskiner midt i uka, men da blir det kun "MÅ-HA" klær, som skittent utetøy, ullundertøy osv.

Jeg må si at jeg både gleder og gruer meg til å begynne å jobbe igjen. Gleder meg til selve arbeidet, men synes minstemann er litt liten når han begynner i barnehagen. Er 13 måneder da, håper virkelig at han kan å gå innen den tiden.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...