Gå til innhold

Begynner å bli redd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...for at vi ikke kan få barn!! Slutta på p-pilla i august i fjor, og ingenting skjer. De siste månedene har jeg brukt el-tester uten å finne el. Det skal sies at jeg enda har litt uregelmessige sykluser, og at periodene med mensen bare varer ca 2 dager...

Noen som har noen råd til meg? Noen som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel.. de sier at har du gått et år som prøvende så kan dere gå og få hjelp til lege.. så får han undersøke og finne ut om du kanskje kan begynne med pergo?.. noe som fremmer eggløsningen :).. lykke til..:)

Skrevet

Bare å bestille seg time hos lege for å få henvisning til gyn (hvis du ikke allerede har en gyn du går til). Utredning tar tid!

Det kan kanskje være lurt å få tatt litt blodprøver for å finne ut om du har eggløsning. Det kan også være lurt å få henvisning til mannen din at han får tatt en sædprøve så fort som mulig. Greit å ha sjekket ut han først før du setter i gang med alle mulige undersøkelser (hvis det er sædkvaliteten som er problemet)

Jeg har også uregelmessig mens. Gyn sa til meg at blodprøvene viser at jeg har en mild form for pcos. Dette kunne føre til at eggene kapsler seg inn og dermed gjør det vanskelig å bli befruktet. Jeg har el-testet et par ganger, og fått positiv test. Gyn sa også at blodprøvene viser at jeg har eggløsning. Startet prøving i juli/august i fjor, men har ennå ikke klaffet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...