Gå til innhold

Redd for at noe er galt..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nervøs for at det kan være noe galt med den lille.. var på ultralyd på onsdag og fikk se at alt var i orden, jeg var 20 uker i går..

Jeg har kjent liv hver dag de siste 2ukene, men de siste 2 dagene har jeg ikke kjent noenting..

På kveldene har jeg også kunne kjent livmoren veldig godt nederst, for den har vært ganske hard, men nå er den ikke det lenger.

Noen andre som har opplevd det samme?

Er det vanlig at livmoren ikke er fult så hard etterhvert?

Er livredd for MA, selv om jeg jo vet at sjansene er minimale..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er selv 19 uker på vei, og har kjent masse liv i to uker. :) To dager tilbake så var det helt stille der nede, var litt bekymret. Men den idag er det full party der inne igjen! :)

Tror det går bra med babyen din også! :) Men hvis du bekymrer deg for mye (noe som ikke er bra), så burde du kanskje kontakte jordmor? Eller eventuelt lege?

Eller drikk et glass med søt saft, og sleng deg på sofaen. KJenn godt etter, den sparker nok snart! ;)

Klem.

Skrevet

Hei!

Jeg selv har hatt dager der jeg ikke har kjennt knøttet. Selvfølgelig blitt engstelig, men det viser seg at han bare har snudd seg mot ryggen og sparker den veien. Da kjenner du lite eller ingenting. Da jeg hadde venntet i to dager på litt action så drakk jeg litt kaffe og la en spilledåse på magen og da ble det skikkelig sprell. Det skal også hjelpe på med litt søt saft. Gjøre dæm litt hyper liksom. :)

Men hvis du er veldig engstelig så har jeg villet snakket med lege eller jordmor. Det kan hende de har noen beroligende ord til deg, eller at du får lov til å komme inn til en ultralyd bare for å ta en liten titt på den lille.

Men som oftest så har den lille bare snudd seg. :)

Det går nok bra skal du se vennen! :)

Klem fra meg!

Skrevet

Har du ikke kjent noen ting? ikke utvendig heller? har du hatt "vondt"i livmoren e.l? det er ikke noe farlig, du er jo i uke 20 og det er normalt å ikke kjenne liv hver dag.. hvordan er morkaken din plassert?

Jeg hadde samme greia forrige helg, men jeg fikk livmor smerter.. og det var stress som førte til at jeg ikke kjente den lille der inne. Fikk beskjed om å ta s.m. Men er du usikker, så ringer du legevakten. men som sagt det er ikke unormalt å ikke kjenne liv hver dag.

Skrevet

Takk for mage gode svar dere :)

Je har prøvd å drikke søt saft og legge meg på ryggen, men det hjelper visst ikke.. har ikke vondt noen steder, kjenner meg liksom litt "hul" der nede.. men vet jo at det er noe der, og ikke har jeg blødd eller noenting.

Men når det skal sies så er jeg "velsignet" med litt ekstra polstring på magen.. så jeg har også tenkt på at etterhvert som babyen vokser så vil jo de små kilingene i magen etterhvert bli til litt kraftigere spark, og da er det kanskje litt vanskeligere å kjenne dette?

Hm.. hvis jeg ikke kjenner noe i løpet av dagen så ringer jeg nok legen i morgen..

Har legetime på tirsdag, men synes liksom det blir så lenge å vente..

Skrevet

jeg har omtrent ikke kjent noe liv siden tirsdag i forrige uke. Tidligere har jeg kjent liv hver dag og ganske tydelig også.. (er 23+5) Fikk komme til en sjekk på føden igår og alt var i skjønneste orden. Heldigvis!! Jordmor der sa det kunne være litt sånn i og med at babyen er så liten ennå. Men nå tror jeg at jeg skal greie og slappe av igjen. (en stund iallefall) Så dette er visst helt normalt :-))

Det hjelper foresten ikke og drikke noe søtt eller spise/drikke noe kaldt, ingen reaksjon i det hele tatt :-)) Tror faktisk at det bare er en liten slappfisk i magen, som tar livet helt med ro :-))

Skrevet

Jeg er som deg, velsignet med litt polstring. Akkurat rundt uke 20 og litt utover, var det skremmende stille noen dager av og til. Men så var jeg på UL i uke 22 og der var det en levende gutt :). Etter det har det sparket mer og mer. Er i uke 26 nå og det er VIRKELIG livat.... lykke til da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...