Gå til innhold

Delt omsorg og jobbe turnus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyutdannet etter tre år på skolen og yrket mitt er nærmest ensbetydende med turnusarbeid dag/ kveld. Forholdet til samboer og pappa til sønnen min har over lang tid blitt dårligere. Nå er vi kommet dit at vi ikke ser noen utvei og at det eneste rette nå er å gå fra hverandre. Pappan er veldig flink med sønnen sin og jeg tor at det eneste rette ville være delt omsorg, en uke hver. I mai begynte jeg i ny jobb og jobber turnus og nå har jeg begynt å bli bekymret for om jeg kan jobbe turnus? Noen som har erfaring med om arbeidsgivere kan tilrettelegge turnusen ift dette? Jeg vil jo, den uken jeg har sønnen min, ikke kunne begynne før kl halv ni (barnehagen åpner ikke før halv åtte og jeg har lang reisevei), og jeg vil ikke kunne jobbe kveldsvakter de ukene. Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har desverre ikke noen råd eller erfaringer å dele med deg.

sliter litt med det samme selv.

Jeg er fortsatt hjemme med gutten min , men har også et yrke som er ensbetydende med turnus jobbing. Her har ikke barnet samvær med far, så jeg lurer på hvordan det skal gå til.

iallefall så håper jeg du finner en løsning på det :)

Skrevet

Vi har delt omsorg og min x jobber turnus... han har fått tilrettelagt vaktene sine i forhold til når han har sønnen vår.

Jeg har heldigvis flexitid på jobben, så hos meg var det ikke noe problem...

Tror nok de fleste arbeidsgivere er forståelsesfulle i forhold til dette...

Uansett, lykke til!

Skrevet

jeg jobber som sykepl. På min avd. er det en kollega som har sønnen sin 50 %. Hun jobber i turnus også. Men avd.spl har tilrettelagt slik at hennes dag vakter og kveldsvakter er avhengig av når hun har sønnen. den uken hun har han, jobber hun dag vakter, slik at hun jobber når han er i barnehagen. Og kveldsvakter og ekstravakter jobber hun, når hun ikke har han.

Mange arbeidsgivere tilrettelegger. De fleste er nok forståellsesfulle. Det er jo blitt ganske vanlig at man går fra hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...