børdi Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Hva kommer det av at folk reagerer negativt ovenfor foreldre med barn som skriker på kjøpesenteret, bruker våtservietter, gir barna bolle, kake ,is og brus/saft innimellom, har ungen forovervendt i setet pga div årsaker, hever stemmen til barna av og til når nok er nok. Blir sjokkert når noen ikke har råd til å kjøpe noe til barna, og formaner det er en prioriteringssak, sjokkert over foreldre som bruker timeout på ungene, sjokkert når noen bruker gåstol til barna, bruker høystol før de klarer å sette seg opp heeeelt selv, tar tresleiva i oppvaskmaskina, ikke koker ALT til ungene før de er miiinst 6 mnd, eller gir barnet grøt før 6 mnd.., sjokkert over at noen må bruke skrikemetoden på ungene, ikke fullammer barnet til 6 mnd minst,, osv osv osv lang liste....;-) MEN, når en sier at hun har ammet ungen med 4 glass vin innabords(og ja er klar over at det er minimalt som er igjen i melka) ikke det som er poenget, men DET er greit?????? Forstå det den som kan, hehe......... Ha en fin dag alle
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Å amme med alkohol innabords er IKKE greit. Hvis ikke unger tar flaska problemfritt, så lar man være å drikke, enkelt og greit.
lenej :o) Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 huff, da er eg glad for eg ikke amme, og for at ingen her vet hvor mye på den "gale" sida av den lista eg høre til på...
Gjest irismor Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Huff da :-( Da kvalifiserer jeg til stryk-karakter. Snuppa skriker ikke på kjøpesentret enda, men min tid som frustrert mamma på kjøpesenteret kommer nok. Ja jeg bruker våtservietter. Snuppa sitter forovervendt i bilen. Hun får smake på is, boller og brus/saft. Men vi har råd til å kjøpe det hun trenger, men trenger unger alt industrien har bestemt seg for å selge til oss foreldre. Tripp trapp stol er en super ting Kan ikke ting kjøres i oppvaskmaskinen så får vi kjøpe ny tresleiv når den gamle takker for seg. Kokte ikke alt, orker ikke å være hysterisk. Snuppa fikk grøt før hun var 6 mnd, jeg fullammet aldri. Hun har fått mme fra hun var 3 dager. Snuppa lever enda hun er 15 mnd, det er vel et lite mirakel så uegnet jeg er som mor. Og NEI jeg gidder ikke å forsvare hvorfor vi har valgt å gjøre som vi har gjort. Det er ene og alene vår avgjørelse å ta. Ha en super dag =)
Koala *g07* Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Hehehe ja du fikk nå sagt det Ha en fin dag =)
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Børdi har beina plantet på jorda, bra det finnes sånne som deg!
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 oi,oi,oi..jeg må være skikkelig sjokkerende for alle mødre da =)) hehe =) Jeg stryker også med glans på alt,bortsett fra siste,drikker ikke mens jeg ammer,tatt en glass vin,alholfri,stod 0,5% og enda da fikk mini en flaske da han skulle spise,selv om jeg helt trygt sikkert kunnet amme hanvar snakk om 4t etterpå. Lillegutt hyler og skriker om han ikke får ta med seg en sånn liten vogn nårvi er i butikken,han får godteri,kaker og brus,når VI synes det er greit at han får det,og er det bursdag,ja,så er det bursdag,bruker våtservietter både på han og mini,lillegutt 2år og mini 3mnd,sparer tid og krefter på en ellers sliten 2barnsmor =) Lillegutt sitter forovervendt ja,fordi det var enste bilstolen fra be safe de hadde inne akkurat da vi trengte ny,men han sitter som en prest i stolen,ikke så mye skrik og skrål og dårlig unge som før. Når jeg får nok,så sier jeg ifra,bruker time out på han,får sitte på en stol i 2min om gangen,det sa faktis talt helsesøster var helt i orden!!! Men jeg synes det er mer sjokkernede å se på de mødrene som er motsatt av meg jeg da..hehe,ja,kanskje jeg er litt sneversynt nå,men hvorfor kan ikke jeg bli likesjokkert over dem som de er over meg,jeg er uansett VERDENS BESTE MOR til MINE barn!! =))
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Hm... har dere behov for å finne motstykker til dere selv? Jeg kjenner ikke igjen det dere beskriver. Uenighet må vel være lov? Ulike prioriteringer og ulike måter å gjøre ting på er vel helt naturlig? Nei, slutt med denne skyggeboksingen! Vær postitive til andre mammaer, selv om de er forskjellige fra dere! De fleste gjør bare sitt beste - på sin egen måte.
børdi Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. juli 2007 nettopp mitt poeng forundringsautomaten....:-) Man gjør sitt beste.. men med innlegget ville jeg bare vise at folk henger seg opp i de utroligste ting,:-) takk for du er oppegående;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå