Mirte Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Hei! Det er 17 år siden min sønn ble døpt så mye har gått i glemmeboken. Er det noen som har tips vedr. leie/kjøp av dåpskjole i Oslo? Synes dere dere det blir stusselig med bare snitter og kaker i selskapet etterpå? Alternativet er koldtbord. Andre tips taes i mot med takk:)
Plutseliten :) Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Hei! I Oslo er jeg ikke så kjent med butikker som selger/leier ut kjoler. Men på Barnas Hus i Sandvika har jeg sett at de har. Snitter er helt greit det,koldtbord er også et fint alternativ. Om dåpen er sent på dagen...er tapas alltid populært Lykke til!
coscos Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Hei Mirte, Jeg er også i full gang med planlegging av barnedåp. Vi skal ha søndag 26. august. Har også lurt på om det blir litt "lite" med snitter, men tror at det er det vanlige ( i hvertfall i de dåpene jeg har vært i til nå). Vi skal ha dåp kl 11.00, og da spiser vi vel rundt kl 13.00, så det blir jo på en måte lunsj, ikke middag. Og, så blir det jo kaker etterpå (er glad i å bake, så vi har bestandig masse kaker), så det får vel holde. Når det gjelder dåpskjole, så har vi vært så heldig å få låne en kjole. Men, mener jeg har sett at de selger på Fru Lyng. Lykke til med barnedåpen!
Natteravnen* Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Ser at det er mange som annonserer på finn med dåpskjoler til salgs og for utleige! Sjølv har eg aldri vore i barnedåp der det ikkje har vore servert middag, så eg hadde nok tatt koldtbord isaden for snittar, men dette er det vel store variasjonar på kanskje. Lykke til.
♥Snulder Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Alle barnedåper jeg har vært med i har vært tidlig på dagen. Dermed så har det også blitt servert middag eller koldtbord. Men dette er jo en smakssak da! Snitter er også god mat som fyller magen godt!!!
Karomamma Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Personlig synes jeg det er bedre med koldtbord eller varm lunsj, men det er jo smak og behag. Det kommer litt an på settingen også, tidspunkt på dagen, hvor mange gjester osv. Dåpskjoler har jeg sett på Barnas Hus på Alnabru, men utleie vet jeg ikke om. Kanskje på Den Kule Mage, der har de i hvert fall selskaptøy. Vi fikk heldigvis låne i familien, hun var så fin atte Lykke til med dåpsplanleggingen!
Lilleprins og mamma Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Hei Mirte! Jeg har også sett dåpskjoler på Barnas Hus på Alnabru. Om de har leie - det aner jeg ikke. Jeg hadde dåp for Mathias 24 juli. Ønsket å gjøre matserveringen så enkel som mulig så jeg serverte tr.heim-sodd til lunch. Gjorde også det når jeg døpte storebror. Det ble like godt mottatt av gjestene våre denne gangen!! Billig og noe som alle liker! Serverte forresten pølse med brød til barna som kom. Det ble også en hit. Etter sodden så ble det servert stort sett hjemmelagede kaker. Hadde bestilt en kransekake og en marsipankake utenom. Og også denne gangen ble det igjen mye kake som vi kunne kose oss med dagene etterpå.... :-) Lykke til med planleggingen!! :-)
*Maggi* Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Hei Mirte! Har sett at Babyshop på Ryen har hatt en del dåpskjoler hengende, men aner ikke om de er for salg eller utleie.... Vi har fått låne dåpskjole, skal ha dåp 19. august. Vi får en del gjester som har litt reisevei på selve dagen, så vi har valgt å gå for koldtbord i stedet for snitter, med kaffe og kaker etterpå. Ses senere i dag på treff: )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå