Gå til innhold

Sopp på penis....Trenger noen svar!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har fått en kløe på penis, innunder forhuden liksom. Jeg har vært plaget av sopp i svangerskapet, og har brukt canesten/pervaryl mot dette. Men er det mulig at det kan smitte til mannen? Og kan han da bruke samme "medisin" som vi damene bruker?

Og hvordan ser det ut når mannen har sopp? Han har liksom sånne små "nupper" rundt penisen, like under hodet.. og det er rødt fordi det har klødd.

Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

gubben min fikk sopp da jeg hadde det. Smurte ca en uke med pevaryl-krem så ble det borte!:o)

Skrevet

Hei

Bare et lite spørsmål.Får vi kjøpt denne kremen på apoteket uten resept? Har ikke hatt dette problemet før, men tror jeg hat fått sopp nå.

Skrevet

Når eg var veldig plaga, brukte begge to canesten kremen i tillegg til at eg tok stikkpillar (var ikkje gravid då!).

Men JA, veldig viktig at begge blir behandla samstundes!! Han kan jo òg smitta deg tilbake dersom du blir kvitt det og ikkje han.

Eg var veldig plaga av og på i mange år, og i tillegg til ein tablett (er visst ganske sterk, so fastlegen min har fraråda meg å bruka det igjen, dette var i Storbritannia), gjorde eg følgjande og har ikkje hatt problem etterpå:

* kun bomullstruser

* slutta med loff og andre 'kvite karbo'

* sørga for å eta litt yoghurt kvar dag (dette er eg ikkje so flink med lengre)

* sov utan truse på natta for å få 'lufta' skikkeleg.

Hugsar ikkje om det var meir, men har ikkje vore plaga noko i det siste. Heller ikkje i svangerskapet som har overraska meg veldig.

(eg hugsar dessverre ikkje korleis sopp hjå mannen såg ut heller, men hugsar han var raud, og han klaga verre! Canestenkremen lindra med ein gong om eg hugsar rett)

Lukke til.

Skrevet

reseptfritt på apotek ja!:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...