Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å få tregere mage?

Spiser og drikker som før, men virker som uansett hva jeg gjør så er og forblir jeg hard i magen (unnskyld detaljene:s) Så bare lurer på om det er normalt nå på slutten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ja, her fungerer ikke ting i hvertfall. Har hatt det et par måneder eller noe sånt jeg da. Har i tillegg spist jerntabletter nå på slutten og magen er helt rar. Prøver å drikke Biola hver dag, men vet ikke om det hjelper.

Skrevet

JA! Slimhinnene dine blir treigere, og det påvirker både tarmen og nesa. Kjøp Lactulose eller Duphalac på apoteket og hell nedpå. I tillegg til at du må drikke nok vann, da (3-4 liter om dagen). For meg er det det eneste som hjelper.

Skrevet

Hos meg hjelper det også å dytte innpå druer, moreller o.l.. og mer vann enn jeg normalt pleier å drikker (Hos meg hjelper det siste også for å ikke få sååå mye vann i kroppen..)

Skrevet

Hør på apoteket om du kan bruke avføringspiller. Som dulcolax ol. Et bedre alternativ kan være klyster, de er enkle og bruke.

Skrevet

Helt normalt med treg mage under graviditet fordi aktiviteten i tarmene settes ned og vi utnytter næringsstoffene bedre og tar dermed også opp mer av vannet slik at avføringen blir tørrere.

Jeg har måttet ty til Duphalac/Laktulose til tider for å klare å holde med i gang. Kjøpes reseptfritt på apoteket og er helt ufarlig i moderate mengder i allfall. Dersom du overdriver inntaket kan du risikere å få noe luftsmerter. For at den skal virke er det viktig at du samtidig drikker rikelig. Selv har jeg i "harde perioder" tatt 10 ml morgen og kveld over en tid til jeg føler meg normalisert igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...