Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Hva slags klær skal jeg ha? Er det best med body og strømpebukse i ull allerede nå, eller skal de ha joggebukse, eller ordentlig tøy? Hva slags mat og drikke sendte dere med de når de var 10 mnd? Er det noen praktiske opplysninger jeg trenger å vite? På forhånd takk =)
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Kan du ikke ta en prat med personalet i barnehagen? Da får du sikkert svar på alt du lurer på, og enda mer. Når det gjelder klær, kommer det an på været hva man bør ha på ungen. Men legg igjen skift i alle plagg i tilfelle ungen blir våt når de er ute. Regnklær og støvler bør være med, og klær til å ha på når det ikke regner (f.eks. en tynn utedress, uten fòr). Maten kommer an på hva de får i barnaehagen, og hva ungen er vant med å spise. De fleste barnehager serverer formiddagsmat. Ellers kan det være lurt å sende med ungen kjent mat: det samme som serveres hjemme. Det går sikkert veldig bra!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Jeg jobber i barnehage. Først og fremst må du ha skfitetøy, et sett av alt. Du må jo se an temeratur neste uke, august kan bli varm selv om været er dårlig nå. Strømpebukse i ull om været er som nå må du ikke ha. Det blir for varmt, ikke minst fordi hva skal barnet ha på seg ute når det virkelig blir kaldt. Så send heller med strømpebukse i skifteposen, men den vil nok neppe bli brukt, ja....på en god stund senere. Ellers er vi i vår barnehage opptatt av at barna ikke skal være så overkledd. De skal være kledd til temperatur osv. men vi er veldig forsiktig med å kle dem for varmt, men det er fordi vi er mye ute hele året og "sparer" de varme klærne til virkelig kalde dager. Er det opphold ute: Bukse, body, sokker, sko, evt. en liten jakke om det er kjølig. HOlder i massevis. Evt. en liten lue hvis det er kjølig.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Har du ikke fått infoskriv av barnehagen??? Det har vi. Der står det i forhold til klær at de må ha skiftetøy med seg som skal ligge barnehagen i tilfelle det trengs etc. Nei, sier som anonym over...ikke strømpebukse i juli/august...og hvertfall ikke ull...nei, august kan bli varm, ja...Bruk helt ordinære klær du ikke er så redd for, for de leker jo ute. Bukse, sokker og sko, genser osv... Jeg bruker en del joggebukser til min fordi det er behagelig å leke i både inne og ute. Er det regn tar de bare regnbuksa utenfor joggebuksen. De får hvertfall ikke lov å kle på min 1-åring strømpebukse i august... Men synes det er rart at du ikke har fått skriv med praktiske opplysninger.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Hei! Så moro med barnehagestart. Det har vi for yngste jente her også. Ser at du har fått noen svar allerede. Men skiftetøy er viktig!! Det som barnet ditt bør ha på seg neste uke avhenger jo veldig av vær og temperatur. Joggebukse o.l høres flott ut, det har våre. De leker og turner osv i barnehagen så det er lurt å ha noen som føles behagelig for dem. Dropp størmpebukser.....du vil bare oppleve at personalet tar den av, de er flinke til å tilpasse påkledning hvis foreldre har kledd på for mye/for lite. Men send med strømpebukse i skiftetøyet likevel, den tilhører liksom med der selv om det ennå er en god stund til skal tas i bruk. Parkdress uten for kan være fint nå til høsten, evt. med tynt fleezefor - men igjen: avhengig av temperatur. Jeg sender gjerne barna til barnehagen litt tynnkledde, så får personalet kle på etter behov. De går sjelden ut og leker før uttpå dagen uansett. Siden vi har hatt så dårlig sommer, hvertfall her i Tønsberg, satser vi på varm og fin august og september....så kan det bli mange shorts og skjørte-dager ennå.....Lykke til!!!
nickoline og supermann Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 gutten min begynte da han var 10 mnd. vanlig tøy. litt varmt med ull enda. det eneste du nok trenger er "sko" til å bruke ute og regntøy. vi sendte med brødskiver også får de vann og melk i barnehagen. noen ønsket at barna fremdeles skulle ha mme og grøt. vi har innimellom sendt med youghurt og frukt på glass. men siden han bare er der noen dager i uka passer vi på at han får det hjemme i stedet. synes mange foreldre vil at ungene skal ha ditt og datt, sånn og slik. jeg tenker det enkle er like bra, så får personalet tid til å hjelpe de med andre ting i stedet........feks kanskje de kommer seg ut litt før. de lærer fort å spise selv i barnehagen... lykke til. Gå knallfint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå