Gjest Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Var på sykehus for kontroll for 5 dager siden, litt høyt blodtrykk (135/75), +1 i urin. Nå har jeg så smått begynt å få litt vann i kroppen også, og mye hodepine. Skal egentlig ikke til lege før 14. august, er det litt lenge å vente, kanskje?
Krysia Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Ja - kan du ikke stikke innom legekontoret for i det minste å måle blodtrykk og sjekke urin? Du trenger ikke legetime for dette.
M&MH Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 Blodtrykket ditt var ikke spesielt høyt..for at det kan være sv.forgitfning skal det ligge over 90...
aanonym Skrevet 28. juli 2007 #5 Skrevet 28. juli 2007 Blodtrykket ditt er ganske normalt, og spor av protein i urinen er også veldig vanlig når man er gravid. Det samme er litt ødemer, til en viss grad, samme med hodepine. Jeg har akkurat de samme prøveresultatene/symptomene som deg, og har hatt det gjennom stort sett hele svangerskapet. Antakelig har du ingenting å bekymre deg for, men du kan jo ta en tlf til legen/føden og spørre om de tror du bør ta en ekstra sjekk - om ikke annet fordi du er bekymret.
jentegutt&gutt Skrevet 28. juli 2007 #7 Skrevet 28. juli 2007 bare slapp helt av... hadde preklamsi i første svangerskap, og er nå gravid med nr 3. Hadde høyt blodtrykk og ødemer med nr 2, og var inne på sjekk sist lørdag med nr. 3. Hadde blodtrykk på 153/100 og ødemer, men det er proteinen de ser mest på. Spør legen om du får noen av de test-pinnene med deg hjem, så kan du sjekke urinen selv. Fikk med meg en bunke hos jordmoren.... så slipper jeg unna med 1 kontroll i uka fremover.... lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå