*Anonymus Maximalus* Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Jeg liker absolutt ikke vin, men har såååå lyst til å like det.. hehe, er det noen som har en vin og anbefale, som jeg kanskje kan komme til å like.. tror kanskje den bør være ganske søt, men vet ikke.. hmmmm hadde vært så koselig å kunne tatt et glass vin med kjæresten en gang i mellom..
It's all about me Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Da er det lettest å begynne med hvit synes jeg. Det var slik jeg lærte meg å like vin, nå elsker jeg både rød og hvit. Hva med å prøve Senorita eller Blue Nun kanskje?
St.Sunniva Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 Rødvin: Paul Masson - California/USA, fruktig vin uten for mye garvesyre = ikke hodepine dagen derpå Hvitvin: Husker jo ikke hva den heter, men det er en ganske smal og høy flaske, med et "vindu" i som du da ser et bilde/maleri igjennom...veldig søt og god. Ellers drikker jeg maaaasssse Black Tower
It's all about me Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 JA den med vindu i som du forklarer er god, men Black Tower er tørr og fryktelig, ugh (
St.Sunniva Skrevet 28. juli 2007 #5 Skrevet 28. juli 2007 Etter et glass så er den SÅ fin så.....kjøper 3-liter alltid, og da har den vært den beste jeg har funnet ;-)
*Anonymus Maximalus* Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2007 dytte for evt flere forslag:o)
Mrs. Bouquet Skrevet 28. juli 2007 #7 Skrevet 28. juli 2007 Blue Nun var min startvin. Press ned et lite glass og to så begynner du kanskje å like det.
Monajenten Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 Jeg liker absolutt ikke vin heller, men bestemte meg som du, for å begynne å like det. Har et stykke igjen til å få ned rødvin (brekker meg av lukten....:-/) men får ned en hvitvin som heter Dr. Loosen Riesling. Den er ok;) Ihvertfall etter noen glass:-p
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 rødvin; start med en lett, italiensk så ; en kveld må du TVINGE ned to ganske store glass...går elttere etterhvert:-) Sånn gjorde jeg det, nå elsker jeg rødvin
*Anonymus Maximalus* Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 29. juli 2007 vil helst ha hvit, for det liker gubben, han klarer ikke rødvin..
Guttemamma til tusen :) Skrevet 29. juli 2007 #12 Skrevet 29. juli 2007 jeg ville begynt med musserende vin (champagne) det er søtt og godt! har nettopp lært meg å drikke vin selv, og begynte da med musserende.. hadde gjerne et glass først, så på den vanlige vinen etterpå!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 29. juli 2007 #13 Skrevet 29. juli 2007 La Saller er en søt amerikans hvis vin, ligger under dessert viner.. Den er god kald på en sommer dag...
Dailis Skrevet 29. juli 2007 #14 Skrevet 29. juli 2007 Hehe, black tower er så søt at jeg ikke klarer å drikke den, moro at den omtales som tørr.... prøv en vin med muscatodruen, er den søteste druetypen, men husk å spørre etter en søt vin da... Ellers er paul mason en ganske søt rødvin, som er lett å begynne med. For meg og udrikkelig, hehe, men jeg liker vinen kraftig;P
*Anonymus Maximalus* Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 29. juli 2007 Noen som vet hva den vinen St.Sunniva nevner her, heter??
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 29. juli 2007 #16 Skrevet 29. juli 2007 dr loosen er kjempegod!!!!!!!!! eller den katteflasken. alle rieslingviner er gode. også martini asti, da, fjortissvinen min ) driver og lærer meg rødvin, så der kan jeg ikke hjelpe deg enda.... hehe
jonamam Skrevet 29. juli 2007 #17 Skrevet 29. juli 2007 Hvis du vil prøve deg på en rødvin, er El Copero fra Spania en lett og fruktig vin som er halvtørr(altså ganske søt). Veldig grei nybegynnervin. Ellers er som de andre sier her Paul Masson eller Blossom Hill fra California fruktige viner med god sødme. Prøv hvertfall å finne en vin uten mye garvestoffer. Hvitvin: Jeg ville styrt unna Blue Nun og Black Tower(som absolutt er halvtørr, ikke tørr). Ars Vitis(den med bildet) er en fin vin for nybegynnere. Likeså JB riesling. Eller San Valentin fra Spania. Snakk medde på polet, så hjelper de deg på vei:-) Lykke til!!
cherry coke Skrevet 29. juli 2007 #18 Skrevet 29. juli 2007 Jeg ville begynt med portugisiske rødviner som feks portada. De er kjempegod og lett drikkelige. Elsker rødvin:) Hvitvin derimot,...usj!
--arkin-- Skrevet 29. juli 2007 #19 Skrevet 29. juli 2007 jeg drikker masse hvitvin, men liker de søte og da drikker jeg blue nun, black tower, de kattevinene, risling vinene og den som de nevne her oppe med det vinduet den er kjempe god
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå