lillesøster skal bli storesøster Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Jeg trødde på en spiker i formiddag, renset og plastret såret. Var på et arrangement etterpå, og stod/gikk i et par timer. Merket ikke så mye til det da, fikk tips av ei som var helsesøster om å få tatt stivkrampe sprøyte. Ringte legevakta, og fikk time langt utpå ettermiddagen. Kjørte hjem derfra(45 min biltur) og halvveis syntes jeg det virket som foten stivnet mer og mer. Ringte legevakta på nytt, men fikk beskjed om at det ikke var noe farlig. Når vi kom hjem klarte jeg kun å trå på hælen. Så ringer de fra legevakta og ber meg komme med en gang(2 timer før opprinnelig time). Fikk stivkrampesprøyte, pencillinkur, sykemelding i 5 dager og beskjed om å ha foten i grønnsåpevann med jevne mellomrom. Spurte også legen om han kunne skrive ut resept på nuvaring samtidig(siden jeg hadde tenkt å prøve det som prevensjon nå), noe som ikke var noe problem. Så jeg tenkte med meg selv at det er aldri så galt at det ikke er godt for noe. Nå klarer jeg ikke å gå på foten(hovnet skikkelig opp), har krøpet til do 2 ganger, og sambo må gjøre alt i huset, sitter bare som en prinsesse her, men det er sinnsykt vondt da.
3b@rnsmor-30* Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 uff... håper det går fort over!!! God bedring'!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2007 håper jeg også. Første problemet blir vel hvordan jeg skal komme meg ned kjellertrappa for å legge meg. Er heldigvis ikke så tung, og sambo er sterk hehe...
Northernlights Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 God bedring! Nå trenger du ikke påfyll av stivkrampesprøyta på 10 år =) Spiker sucks..
3b@rnsmor-30* Skrevet 28. juli 2007 #5 Skrevet 28. juli 2007 du får gjøre som ungene mine gjør. de humper ned trapper.. dvs de sitter på rompa og humper ned. må bare passe på å holde det vonde beinet opp....
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2007 ja, må vel prøve å humpe meg ned etterhvert(når jeg vet at jeg er heeelt ferdig å gå på do og sånn, og ikke må stå opp igjen for det). Aldri så dumt at det ikke er godt for noe det med den stivkrampesprøyta heller;) Hva annet får man den for? vet man må ta om man blir bitt av dyr, men er det mer?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. juli 2007 takk;) ihvertfall de spikerne som er i planker og vender rett opp sucks.
Northernlights Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 Jeg rev opp en finger på en spiker engang, og det var masse muselort rundt, så jeg fikk stivkrampespøryte da. (var oppi et loft) Stivkrampe er ikke bra. Eksen hadde det, og han var på intensiv antibiotikakur. Kjeven hans lukket seg helt! Han måtte bruke sånn pressegreie for å presse den opp litt hver eneste dag. Han ble "smittet" sånne tter tannlegebesøk, og vi mistenker tannlegen for å ha brukt skitne instrumenter...(altsåp ikke sterilisert godt nok)
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 dakkars... *blåse på* vet hvordan du har det, jeg fikk kortisonspøryte i kneet i går og reagerte på bedøvelsen, så kneet gikk fra vondt til vferre. herlig!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 28. juli 2007 #11 Skrevet 28. juli 2007 Uffda! Ønsker deg god bedring. Og samtidig: ta straks kontakt med lege dersom du får raskt stigende feber, om allmenntilstanden forverres, mister matlysten ol. Det kan være tegn på sepsis (blodforgiftning på folkemunne), altså en spredning av infeksjon til resten av kroppen gjennom blodbane og lymfesystem. Uansett, god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå